۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲

در گفت و گو با مهر عنوان شد:

کشف ۳ تن مواد غذایی فاسددرکرمانشاه/توقیف ۸۰۰ کیلوگرم لبنیات مشکوک

کشف ۳ تن مواد غذایی فاسددرکرمانشاه/توقیف ۸۰۰ کیلوگرم لبنیات مشکوک

کرمانشاه- کارشناس مسئول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از کشف و ضبط ۳ تن موادغذایی غیرمجاز و توقیف ۸۰۰ کیلوگرم مواد لبنی مشکوک در کرمانشاه خبر داد.

بهمن خدادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نظارت‌های واحدهای نظارتی از مراکز عرضه مواد غذایی در استان طی ماه رمضان گفت: طی این بازرسی‌ها و در ۱۵ روز ابتدایی ماه مبارک حدود ۳ تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در این مدت یک هزار و ۹۸۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله زولبیا و بامیه و آش و حلیم صورت گرفته است.

 مسئول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از انجام ۲۸۵ مورد بازدید مساجد و اماکن عمومی و بین راهی  نیز در این مدت خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۵ مورد بازدید استخرهای شنا مورد بازدید قرار گرفت.

وی از صدور ۶۴ مورد اخطار بهداشتی خبر داد و گفت: همچنین در مدت ذکر شده از ۳۵ مورد مواد غذایی و ۱۶۳ مورد آب آشامیدنی نمونه‌برداری شد.

خدادایان از تشکیل ۱۰ مورد  پرونده و ارجاع به دستگاه قضایی طی بازدیدهای فوق خبر داد و گفت: ۱۰۶ مورد تست روغن با دستگاه پرتابل نیز انجام شده و به ۴۲۰ نفر از متصدیان و فروشندگان مواد غذایی آموزش های لازم ارائه شد.

وی در بخش دیگر از توقیف ۸۰۰ کیلوگرم مواد لبنی مشکوک در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۸۰۰ کیلوگرم مواد لبنی فاسد در کارگاه غیرمجاز تولید مواد لبنی در منزلی مسکونی کشف شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در پی گزارشات مردمی مبنی بر تولید، بسته بندی و عرضه غیرمجاز محصولات لبنی در یک منزل مسکونی موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی ها که با حکم قضایی انجام شد  حدود ۸۰۰ کیلوگرم کره، سرشیر و خامه مشکوک توقیف شد.

خدادایان تصریح کرد: این مواد لبنی درشرایط بسیار بد وغیربهداشتی نگهداری می شد که توسط کارشناسا ما  کشف وضبط شد و با یک خودرو یخچال دار جهت تعیین تکلیف قضایی به مرکزبهداشت شهرستان انتقال داده شد.

کد خبر 4004440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha