۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱

یک مدرس دانشگاه  متذکر شد:

در شب قدر سرنوشت تمام انسان ها و نه فقط مسلمان ها نوشته می شود

در شب قدر سرنوشت تمام انسان ها و نه فقط مسلمان ها نوشته می شود

یک مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه تمام سرنوشت زندگی بشر در این شب نوشته می شود، متذکر شد: شب قدر مختص تمام انسان ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه آفاق رادیو گفت و گو با موضوع اعمال و آداب شب های قدر و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلمان حسین زاده مدرس حوزه و دکتر نجمه امامی مدرس دانشگاه به روی آنتن رفت.

دکتر نجمه امامی در خصوص مفهوم شب قدر گفت: خداوند در سوره قدر در قرآن کریم می فرماید، این شب به قدری بزرگ است که در فکر ما انسان ها نمی گنجد و حتی خداوند به پیامبر (ص) می گوید «و ما ادراک ما لیله القدر» پیغمبر شما چه می دانی، شب قدر چه شبی است ولی بدان شب سرنوشت سازی است.

وی با تاکید بر اینکه در شب قدر ما انسان ها بیدار می شویم و نه اینکه بیدار بمانیم، تصریح کرد: متاسفانه ما اصولا بیدار می مانیم و بیدار نمی شویم. در رابطه با این سه شب خیلی توصیه شده است و در شب نوزدهم قضا نوشته می شود، در شب بیست و یکم مقدرات و در شب بیست و سوم به دست امام زمان (عج) تثبیت می شود.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه تمام سرنوشت زندگی بشر و نه تنها مسلمان ها در این شب نوشته می شود، متذکر شد: گاهی اوقات به اشتباه گفته می شود سرنوشت  مسلمان ها در حالیکه شب قدر مختص تمام انسان ها است.

وی با بیان اینکه این شب ها شب عزم است، متذکر شد: عزم با اراده فرق دارد، ممکن است همه ما اراده داشته باشیم ولی عزم را نداشته باشیم حتی کارتن خواب معتاد اراده می کند عمل زشت را انجام ندهد اما عزم ندارد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سلمان حسین زاده در رابطه با شأن و اهمیت شب قدر  و ارتباط آن با نزول قرآن گفت: شب قدر یک ظرف است و این ظرف عظمت عجیبی دارد که موجود با عظمتی مثل قرآن از مقام عنداللهی تنزل پیدا می کند و بشر این لیاقت را پیدا می کند که به قرآن دسترسی پیدا کند منتها نزول قرآن یکی از این اتفاقات است.

وی افزود: شب قدر جایگاه و شانیت خودش را قبل از نزول قرآن و بعثت پیامبر(ص) داشته و در این شب این اتفاق هم افتاده است.

این مدرس حوزه با اظهار به اینکه عمده ترین اتفاقی که در شب قدر سوای بحث نزول قرآن می افتد اتصال این شب به ولایت است، تصریح کرد: هر عصری امام دارد و یکی از محکم ترین ادله ای که معصومین به حضور امام زمان(عج) استناد کرده اند، شب قدر است که وقتی می گوید این مقدرات نازل و اندازه گیری می شود، نزد چه کسی است؟ مقدرات سالیانه است و طبعا مخاطب می خواهد و مخاطب انسان کاملی است که همان امام زمانش است.  

وی در خصوص اثر اجابت دعا بیان داشت: دعا بلد بودن می خواهد شنیده ایم که برخی افراد مستجاب الدعوه هستند یعنی این افراد خصوصیت خاصی ندارند جز اینکه دعا کردن را بلد هستند. عموما افراد با فرهنگ دعا کردن بیگانه هستند. یک مسئله مهم در دعا این است که حال انسان باید طوری باشد که دائم خودش را در اوج فقر و نیاز و از طرفی خداوند را در اوج توان و بی نیازی ببیند در این صورت بنده در درون خودش به خدا می نالد. این افراد کوچکترین چیزی را هم که می خواهند، دعا می کنند.

کد خبر 4004485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha