۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شفت:

۲۷۰مددجو در شفت تحت پوشش طرح های«محسنین»و«اکرام ایتام» قرار دارند

۲۷۰مددجو در شفت تحت پوشش طرح های«محسنین»و«اکرام ایتام» قرار دارند

شفت- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شفت با اشاره به تحت پوشش بودند ۲۷۰ نفر در قالب طرح های «محسنین» و «اکرام ایتام» در این شهرستان، گفت: یک هزار و ۳۰ حامی از این افراد حمایت می کنند.

اتابک نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی را اجرا می کند، اظهار کرد: اکرام ایتام، اطعام، طرح محسنین، مفتاح الجنه و ارائه سبد کالا از جمله این طرح ها است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ فرزند یتیم تحت پوشش کمیته امداد شهرستان شفت است، افزود: این افراد از رده های سنی مختلف از پنج سال تا دانشجو و حتی فارغ التحصیل هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شفت به تحت پوشش بودن ۱۴۰ فرزند نیز در طرح محسنین اشاره کرد و گفت: این طرح مربوط به فرزندان دارای بد سرپرست و دارای سرپرست بیمار بوده و در این طرح پسران از سه تا ۱۸ سال و دختران نیز از سه سال تا زمانی که خودکفا شده و ازدواج کنند تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت از نظر درآمد در سطح پایینی قرار دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل میزان پرداختی حامیان از ماهیانه ۳۰ هزار تومان به بالا  شروع و پرداخت می شود.

نظری با بیان اینکه در طرح محسنین ۲۸۰ حامی برای ۱۳۷ فرزند تحت پوشش وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه هنوز ۱۵ نفر از فرزندان تحت پوشش طرح محسنین در شهرستان شفت هیچ حامی ندارند.

وی همچنین به ۷۵۰ حامی فرزند یتیم در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این تعداد از ۱۳۵ نفر حمایت می کنند که هر یتیم دو یا سه حامی دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه گفت: طرح اکرام ایتام در راستای ارتقای معیشت، حفظ عزت نفس و کرامت یتیمان است و با هدف ساماندهی امور اکرام ایتام، فرهنگ‌سازی و ترویج سنت‌های حسنه الهی، به کارگیری مدل متنوع مبارزه با فقر و محرومیت ایتام، توانمندسازی ایتام و مدیریت منابع اکرام اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح مفتاح الجنه از دیگر طرح های اجرایی در ایام ماه مبارک رمضان است، یادآورشد: طرح مفتاح‌الجنه بازدید و سرکشی مسئولان وخیران از خانواده مددجویان و افراد نیازمند با اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی و رفع مشکلات این خانواده ها است.

نظری همچنین به طرحی با عنوان نذر سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح افرادی برای سلامتی خود و خانواده  هایشان نذر کرده که هر ماهه مبلغی به عنوان هزینه بیماران را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز فردی در سطح شهرستان شفت این نذر را انجام نداده است، اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان مددجویانی دارد که دچار بیمارهای صعب العلاج بوده و نیازمند حمایت هستند و اجرای این نذر می تواند به این افراد کمک کند.

کد خبر 4005921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha