۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۳

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد:

انتخابات شورای شهر بجنورد سیاسی و جناحی برگزار شد

انتخابات شورای شهر بجنورد سیاسی و جناحی برگزار شد

بجنورد- رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد سیاسی و جناحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پیلتن بعدازظهر شنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شورای شهر بجنورد در پاسخ به اعتراض یکی از اعضای شورا که از شکایت برخی نامزدهای پنجمین دوره شورا گلایه داشت، اظهار کرد: بنده و برخی از نامزدها معتقدیم در انتخابت شورای شهر بجنورد باندبازی شده و اعتراض خود را که حقمان است به نماینده ولی‌فقیه و استاندار خراسان شمالی مطرح کرده‌ایم و پیگیری حقوقی نیز خواهیم کرد.

پیلتن افزود: امام راحل فرمودند انتخابات میزان رای مردم است اما ایشان نگفتند وقتی تخلف شد، پیگیری نکنیم.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل، تصریح کرد: باید با متخلفان برخورد جدی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم رقبا با ۱۶ میلیون رای اعتراض نکردند و بنا به گفته مقام معظم رهبری اگر رای را پذیرفته‌ایم به این دلیل است که نخواستیم قضیه سال ۸۸ تکرار شود.

پیلتن گفت: هر نامزدی، حق دارد درصورتی‌که متوجه تخلف شد از حقوق خود دفاع کند.

وی اظهار کرد: اگر بنده اعتراض کرده‌ام به‌این‌علت است که برایم ثابت‌شده در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بجنورد تخلف شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات شورا رأس ساعت ۸ صبح هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شد اما در بجنورد ساعت ۹ و ۱۱ صبح رای گیری شروع شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: بر اساس قانون هیچ‌کدام از اعضای شورا حق حضور پای صندوق رای را ندارند و نیز حق امر نهی کردن و اینکه به چه کسی رای بدهید را ندارند.

پیلتن افزود: طبق قانون فرماندار حق جابه‌جا کردن صندوق‌های رای را ندارد و این کار فقط توسط هیئت نظارت انجام می‌شود.

وی همچنین درباره اعتراض این عضو شورا که چرا مدت سه ماه است حقوق کارگران شهرداری پرداخت‌نشده است، گفت: به علت نبودن پول حقوق کارگران عقب‌افتاده است چراکه آمار پروانه‌های ساختمانی کاهش داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اضافه کرد: افرادی که اعتراض دارند چرا حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود، می‌گویم بنده حاضرم استعفا بدهم و شما اگر می‌توانید پول جمع کنید تا مطالبات پرداخت شود.

پیلتن اظهار کرد: بنده توانسته‌ام برای سه میلیون تومان مالیات شهردار اسبق بخشودگی بگیرم و همچنین هفت میلیارد تومان جرائم تأمین اجتماعی را با پیگیری‌های مکرر توانسته‌ام با دستور مقام معظم رهبری تخفیف دریافت کنم.

وی گفت: آقایانی که اعتراض دارند چرا حقوق کارگران داده نشده، خود این افراد چنانچه حقوقشان سه روز دیرتر پرداخت شود، اعتراض می‌کنند.

پلمپ صندوق‌ها مشکل داشته

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه گفت: هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی و شهرستان بجنورد گفتند که پلمپ صندوق‌های اخذ رای بجنورد مشکل داشته است.

محمدحسن شادمهر اظهار کرد: جای سؤال دارد چرا تاکنون صورت‌جلسه هیئت نظارت خراسان شمالی ارائه نشده است.

وی افزود: ما به دنبال سمت و میز نیستیم بلکه می‌خواهیم جلوی بدعت را بگیریم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در ادامه گفت: اعتراض معترضان به این دلیل است انتخابات میزان رای ملت است نه مسائلی که رای مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد که در انتخابات امسال مسائلی رای واقعی مردم را تحت شعاع قرارداد.

اعظم السادات افشین فر اظهار کرد: ما مصداق تخلفات را به هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی و شهرستان بجنورد تحویل داده‌ایم.

افشین فر افزود: چرا برخی از مسئولان و کسانی که انتخاب‌شده‌اند از پیگیری‌های معترضان نگران هستند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: ما اعتراض خود را ادامه خواهیم داد و نه‌تنها از طریق هیئت نظارت عالی بلکه از طریق محاکم قضایی نیز شکایت خواهیم کرد.

وی گفت: ما علاقه‌ای به میز و سمت نداریم بلکه علت اعتراض جلوگیری از مرسوم شدن تخلفات است.

افشین فر افزود: نباید در شورای شهر بجنورد نهادینه شود خانمی در سالن شورا بنشیند و بگوید من از آقای فلانی تریاک گرفته‌ام و آماده‌ام ببینم این هفته هم تریاک می‌دهد یا نه.

واگذاری زمین به پیمانکاران شهرداری

رئیس شورای شهر بجنورد در ادامه جلسه به مطالبات پیمانکاران شهرداری اشاره کرد و گفت: قراراست برای پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری زمین‌های اراضی مزایده گذاشته‌شده با آنان تهاتر شود.

پیلتن همچنین درباره ساخت المان میدان امام رضا (ع) بجنورد اظهار کرد: تاکنون چندین بار ساخت المان این میدان به صحن شورا آمده که پس از رای گیری و ورود مشکلاتی به این طرح، به‌منظور بررسی به کمیسیون عمران و ترافیک ارسال کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک نیز دراین‌باره گفت: پس از بررسی‌های کمیسیون، شکاف‌های موجود در این طرح مرتفع شد و اکنون به صحن آوردیم.

سید حسین نقیب اظهار کرد: برخی مشکلاتی که به طرح هشت دروازه وارد شد، عبارت‌اند از سنگین بودن نمای المان و کاهش شعاع میدان در آینده که این موضوعات در کمیسیون بحث شد و مشکلات آن برطرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش‌ازاین حدود یک میلیارد تومان برای این طرح در بودجه سال ۹۶ شهرداری پایدار شده بود و پس از گفتگو دراین‌باره، تغییر سازه المان میدان امام رضا (ع) با هفت رای مصوب شد.

کد خبر 4007366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha