۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۱

یک مقام مسئول اعلام کرد؛

محدوده سدها و رودخانه‌ها را برای شنا انتخاب نکنید

محدوده سدها و رودخانه‌ها را برای شنا انتخاب نکنید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: شهروندان از ورود به محدوده دریاچه سدها و رودخانه‌ها برای گذراندن ساعت‌های گرم تابستان و شنا در آن پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدرضا خانیکی با اشاره به اینکه همزمان با شروع تعطیلات و افزایش دما در تابستان، برخی خانواده‌ها دریاچه سدها و رودخانه‌ها را برای شنا و تفریح انتخاب می‌کنند افزود: هرساله اتفاقات ناگواری در این مواقع رخ می‌دهد، بطور مثال پارسال ۲۳ نفر در حاشیه ۵ سد تامین کننده تهران و رودخانه‌های منتهی به آن غرق شدند.

وی گفت: میزان تلفات در سال ۹۴ به میزان ۳۴ نفر بود که این افراد هشدارهای آب منطقه‌ای را نادیده گرفتند و دریاچه سدهای طالقان، کرج، ماملو، لتیان و لار را برای شنا انتخاب کردند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: امیدوارم با اطلاع رسانی که انجام می‌شود شهروندان به هشدارها و تابلوهای نصب شده مبنی بر ممنوع بودن ورود افراد به این محدوده توجه کنند.

خانیکی افزود: آب منطقه‌ای با استفاده از گشت‌های حفاظتی در مناطق یادشده از ورود شهروندان برای شنا در محدوده پرخطر جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شنا کردن در این محدوده‌ها غیر مجاز است گفت:، چون کانال، دریاچه سدها و رودخانه محل مناسب و استانداردی برای شنا نیست و محل‌های ناهمواری دارد به همین دلیل اگر حادثه‌ای برای فردی در این محل‌های ممنوعه اتفاق بیافتد بیمه هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند.

کد خبر 4014924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha