کیم جونگ اون: آزمایش موشکی هدیه روز استقلال به «یانکی‌ها» بود

کیم جونگ اون: آزمایش موشکی هدیه روز استقلال به «یانکی‌ها» بود

رهبر جوان کره شمالی می گوید آزمایش موشک قاره پیما هدیه روز استقلال آمریکایی ها بوده است و ارسال چنین هدایایی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کی سی ان اِی» خبرگزاری رسمی کره شمالی در تشریح چگونگی انجام جدیدترین آزمایش موشکی این کشور که گفته می شود از نوع قاره پیما (ICBM) است، نوشت: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شخصا بر انجام آزمایش نظارت داشت.

ظاهرا کیم که از بابت موفقیت این آزمایش بسیار خوشحال بوده است، با خنده می گوید: آمریکایی های حرامزاده از این کادویی که در روز استقلال (ایالات متحده) دریافت کردند، خوشحال نخواهند شد.

وی در عین حال، خطاب به دانشمندان هسته ای کره شمالی گفت: باید هر از گاهی از این هدایای کوچک و بزرگ برای یانکی ها بفرستیم تا از کسالت دربیایند.

این اظهارات کیم می تواند نشانه ای از قصد وی برای تداوم آزمایش های موشکی باشد حال آنکه کره جنوبی احتمال آمادگی کره شمالی برای برگزاری ششمین آزمایش هسته ای این کشور را نیز مطرح کرده است.

گفتنی است جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی صبح دیروز سه شنبه از ساحل شرقی این کشور به سمت دریای ژاپن انجام شد. این نخستین بار است که پیونگ یانگ آزمایش یک موشک قاره پیما را که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد، با موفقیت پشت سر می گذارد.

حتی گمانه زنی هایی مبنی بر توان نفوذ موشک تازه آزمایش شده به خاک آلاسکا نیز مطرح می شود.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در واکنش به اقدام پیونگ یانگ، برگزاری جلسه فوری شورای امنیت را خواستار شدند.

کد خبر 4022109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha