۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۶

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران:

برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به ایثارگران دارد

برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به ایثارگران دارد

بجنورد- مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران گفت: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به ایثارگران و رزمندگان مبذول شده و امیدواریم این برنامه ها به سرعت پیاده سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید یعقوب مرادی بعدازظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از ایثارگران صنعت آب و برق در بجنورد اظهار کرد: خوشبختانه در وزارت نیرو سند حمایت از ایثارگران تصویب شده و مجلس نیز قانون حمایت از ایثارگران را به تصویب رسانده و در وزارت نیرو اجرا شد.  

مرادی با اشاره به اینکه حمایت از ایثارگران مورد تاکید امام خمینی(ره) بوده است، افزود: در وصیت نامه امام خمینی(ه) و در سخنان مقام معظم رهبری نیز تاکید شده که نگذاریم ایثارگران در پیچ و خم ادارات اذیت شوند.

وی با اشاره به اعزام ایثارگران به سفر عتبات عالیات گفت: در این زمینه وزارت نیرو حمایت هایی را انجام داده است.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران عنوان کرد: مسیر نورانی کربلا و نجف اشرف با فداکاری ها و خون فشانی شهدا باز شده و باید از این فرصت استفاده کنیم.

مرادی بیان کرد: وزارت نیرو برای رفاه حال زائران اربعین خدمات خود در زمینه تامین آب آشامیدنی و برق را افزایش می دهد.

وی با اشاره به خدمات وزات نیرو به زائران اردوهای راهیان نور افزود: حدود ۶۰ یادمان مهم در منطق جنگی داریم که تمام امکانات آب و برق آن تامین شده است و زیرساخت سه یادمان دیگر را وزارت نیرو در دست اجرا  دارد.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران تصریح کرد: این تلاش ها و اقدامات برای اشاعه فرهنگ  ایثار و شهادت در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: به فرموده امام علی(ع) برترین کرامات ایثار است و ایثار ویژگی دارد  که صفات  دیگر را هم همراه خود دارد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه ایثار ابعاد مختلف دارد اظهار کرد: قرآن می گوید اگر می خواهید جزو ابرار شوید از چیزی که دوست دارید ایثار کنید، و گاهی افرادی هستند که جان خود را ایثار می کنند مانند کسی که جان خود را فدا می کند تا جان فرد دیگری که در آتش مانده است نجات دهد.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: رزمندگان ما ایثارگر بودند چون جان خود را برای دفاع از مملکت دادند.

وی افزود: گاهی مدیری، معاونش که فرد قوی است را به عنوان مدیر معرفی می کند، این کار سختی است اما این هم ایثار است.

وی با بیان اینکه ایثار در وزارت نیرو هم به طرق مختلف وجود دارد گفت: کارکنان که برای آبرسانی و برق رسانی دل به کار می زنند تا دیگران از نعمت خدا برخوردار شوند ایثارگر هستند.

وی افزود: به فرموده پیامبر(ص)، در بین خوبی ها دو چیز است که بالاتر از آن چیزی نیست و آن ایمان به خدا و خدمت به خلق خدا است و هر کسی که به خلق خدا به هر نحوی خدمت کند ثواب می کند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: زحمات کسانی که آبرسانی می کنند و برق رسانی انجام می دهند بسیار قابل تقدیر است.

کد خبر 4022865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha