۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰

همراه با تقدیر از قهرمانان ورزشی؛

سالن ورزشی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

سالن ورزشی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده خوابگاهی ویژه دانشجویان دختر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراسم افتتاح و بهره برداری از بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده خوابگاهی و تقدیر از مدال آوران و قهرمانان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در المپیادهای ورزشی با حضور دکتر علی اصغر پیوندی ریاست دانشگاه، دکتر بهرام علی قنبری قائم مقام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر رضا خانی جزنی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و سایر مدیران در مجتمع خوابگاهی حضرت زهرا(س) برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم گفت: این سالن در فضایی بیش از ۵۰۰ متر مربع با امکانات جانبی جهت ارتقاء ورزش و نشاط در بین دانشجویان مستقر در خوابگاه‌های دانشگاهی احداث شده است.

وی گفت: ورزش نقطه اتکاء و سنجش جامعه از لحاظ نشاط و شادابی بوده و در سلامت مردم جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیوندی با بیان اینکه ما وظیفه داریم یک محیط با نشاط در خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص برای دختران ایجاد کنیم، افزود: دانشجویان نباید دغدغه‌ای جز درس خواندن داشته باشند و باید در محیطی امن و با آرامش خاطر به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۱۴ خوابگاه بوده که از این تعداد هفت خوابگاه استیجاری و بقیه تملیکی‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در آینده گوشه‌ای از کار مردم را گره‌گشایی می‌کنند و ما باید تلاش کنیم تا این دانشجویان از سلامت روحی و روانی خوبی برخوردار باشند.

پیوندی افزود: سرانه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ۰.۶ متر مربع و در قسمت دانشجویی یک متر است که این مقدار با استانداردهای‌ ملی برابری کرده اما در حد نرمال نیست و ما باید استانداردهای خوابگاه‌ها را ارتقاء ببخشیم.

وی گفت: ورزش در کنار درس خواندن و تهذیب‌ نفس از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به عنوان کارگزار سلامت باید به امر تربیت‌بدنی اهمیت ویژه‌ای دهیم زیرا ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل‌ می‌کند و با ورزش کردن از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: محور توسعه هر جامعه، انسان های سالم و با نشاط هستند و خوشبختانه باید بگویم که دانشجویان این دانشگاه از روحیه خوبی برخوردار بوده و ورزش در بین اساتید و کارکنان نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تأکید کرد: روحیه خوب و بسیار عالی دانشجویان دانشگاه ما زبانزد است در واقع ورزش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جایگاه خاصی برخوردار است که به خوبی قابل مشاهده است. امیدوارم که بتوانیم با یاری شما قهرمانان، شرایط بهتری را برای ورزش فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر بهرام علی قنبری قائم مقام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با بیان این که فضای ورزشی سرپوشیده برای دانشجویان دختر مناسب است، گفت: این گونه اقدامات نیروی انسانی سالمی را به جامعه تحویل می‌دهند و دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئول تربیت قشری از جامعه هستند که در آینده‌ای نزدیک سلامت مردم به آن سپرده می‌شود.

وی گفت: مسئولان آینده حوزه سلامت باید خود از نظر روحی و روانی از آرامش کاملی برخوردار باشند به همین جهت توجه ویژه به بهداشت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارتقای سلامتی آن ها یکی از نکات با اهمیت و موضوعات مهم محسوب می‌شود.

قائم مقام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که سلامت روان در گرو سلامت جسم است، افزود: خوشبختانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به سایر مراکز آموزش عالی توجه بیشتری به امر سلامت جسم و روان دانشجویان شده است.

در این مراسم از دانشجویان مدال آور دختر و پسر دانشگاه در دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین دومین المپیاد ورزش های همگانی دختران با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4023344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha