۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰

استاندار خوزستان:

مدارس کانکسی خوزستان تا سال ۹۷ برچیده می شود

مدارس کانکسی خوزستان تا سال ۹۷ برچیده می شود

اهواز - استاندار خوزستان گفت: برنامه هایی برای ارتقای کیفیت و شاخص های آموزشی استان در حال اجراست از جمله آن می توان به برچیدن مدارس کانکسی تا سال ۹۷ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: یکی از جنبه های عدالت این است که استعدادها را بارور کرده و شکوفا کنیم و باید از داشته ها بهره لازم را برده و به شرایطی برسانیم که منشا خدمات به کشور شود.

شریعتی با تاکید بر لزوم شناسایی استعدادها و فراهم کردن شرایط باروری آنها عنوان کرد: در دوره مسئولیتم سعی کردم به کل آموزش و پرورش توجه کنم که نوعی عدالت ایجاد شود و ما باید به سمت بهره برداری از استعدادهای بکر گام برداریم.

استاندار خوزستان بیان کرد: ابتدا باید یک شرایط و امکانات حداقلی و برای همگان فراهم باشد تا بتوانیم دنبال شکوفا کردن استعدادهای درخشان باشیم.

شریعتی گفت: برنامه هایی برای ارتقای کیفیت و شاخص های آموزشی استان در حال اجراست از جمله اجباری کردن دوره پیش دبستانی و اینکه مقرر شده مدارس کانکسی تا سال ۹۷ برچیده شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای دانش آموزان بی بضاعت اما دارای استعداد، اعتباراتی در نظر گرفته شده است تا بتوان شرایط عادلانه تری را برای شکوفایی استعدادهای برتر فراهم کرد.

شریعتی یادآور شد: حوزه آموزش و پرورش جزو بخش هایی است که نتایج و ثمره کارها و برنامه ها در بلندمدت محقق می شود و نباید انتظار نتایج زودگذر داشت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حوزه آموزش لازم است سنگ بنای صحیحی برای رشد و توسعه بنا نهیم و کارهای ماندگار و زیرساختی کنیم تا به سمت توسعه استان حرکت کنیم و این هم با تشریک مساعی مسئولان امکانپذیر است.

شریعتی اظهار کرد: مسئولان و مدیران باید نقدها و نظرات مختلف را بشنوند و در عین حال از درگیر شدن در حواشی پرهیز کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مدارس استعدادهای درخشان منجر به تربیت شهروندان توسعه گرا می شود، گفت: باید برای شکوفایی استعدادهای برتر و بهره برداری از آنها تمام تلاش خود را کنیم.

شریعتی بیان کرد: در مورد اینکه گفته می شود دانش آموزان را باید پژوهش گر بار آوریم باید گفت در وهله اول باید دانش آموزان را پرسشگر بار بیاوریم و این روحیه در آنها تقویت شود که در مسائل مختلف توجیه شوند و صرفا تمکین کننده نباشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای جبران کمبودهای مدارس استعدادهای درخشان در حد بضاعت اعتباراتی منظور خواهد شد.

شریعتی همچنین در پاسخ به یکی از پیشنهادات حضار در مورد انجام مراودات علمی با مدارس استعدادهای برتر در کشورهای توسعه یافته موافقت خود را اعلام کرد و گفت: در صورت ارائه دوره های آموزشی و اینکه انتقال دانش صورت بگیرد آمادگی داریم برای انجام این مراودات کمک کنیم.

کد خبر 4024591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha