۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۳

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران؛

مشکلات سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به تدریج رفع می شود

مشکلات سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به تدریج رفع می شود

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اذعان به برخی نواقص در فعالیت سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که از امروز به طور رسمی آغاز شده است، ابزار امیدواری کرد: این نواقص به زودی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات صبح امروز شنبه ۱۷ تیرماه در حاشیه آئین رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالیم که در بستر ایجاد شبکه ملی اطلاعات، شاهد رونمایی از دومین سامانه بزرگ هستیم. پیش از این هم شبکه علمی کشور در همین بستر ایجاد شده بود.

واعظی افزود: این سامانه موجب می شود که تولید محتواهای اطلاعاتی و همچنین ارائه آنها به شهروندان سرعت پیدا کند. نگاه به این سامانه باید نگاه ملی باشد چرا که باعث می شود رابطه بین حاکمیت و مردم شفاف شود.

وی  ادامه داد: کسانی که دیروز به نوعی از رانت های اطلاعاتی استفاده می کردند، امروز متوجه شده اند که این اطلاعات دیگر متعلق به همه مردم ایران است.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در خصوص اینکه آیا این نظارت وجود دارد که دستگاه های مشمول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، اطلاعات مبهم به شهروندان بدهد؟ تصریح کرد:  این سامانه یک سامانه رسمی است؛ در خواست کننده مشخص است، درخواست گیرنده هم مشخص و اطلاعات مورد درخواست نیز مشخص است. و طبیعتاً نباید ابهامی در این اطلاعات وجود داشته باشد، کاری که انجام شده یک آرزوی همگانی بوده و ما فکر می کنیم امکانی است که هم دولت به وظیفه قانونی خود عمل کند و هم مردم به اطلاعات موردنیازشان دسترسی پیدا کنند.

واعظی تأکید کرد: اگر این فرهنگ و آموزش های لازم در دستگاه های دولتی به وجود بیاید که طریقه استفاده از این سامانه اصلاح و بهینه شود، قطعاً میزان استفاده مردم از آن بیشتر خواهد شد و موجبات رضایت مندی آنها را فراهم می کند.

وی ضمن اذعان به برخی از نواقص در استفاده از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خطاب به خبرنگاران گفت: با اینکه ممکن است مشکلاتی در این راه وجود داشته باشد اما پیشنهاد می کنم به جای پرداختن به این مشکلات، تمایل و رغبت لازم در میان دستگاه هایی که هنوز به  این سامانه نپیوسته اند به وجود بیاید.

کد خبر 4024731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha