۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر:

اجرای برنامه های کاهش مصرف برق در کشور ضروری است

اجرای برنامه های کاهش مصرف برق در کشور ضروری است

ساوه- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر گفت: میزان فعلی مصرف برق در کشور و روند افزایشی آن طی سال های آتی مشکلات بسیاری را رقم خواهد زد، بنابراین اجرای برنامه های کاهش مصرف برق ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شبیهی صبح چهارشنبه در آئین افتتاح خط و پست ۶۳کیلوولت شهر صنعتی کاوه که با حضور معاون وزیر نیرو در ساوه برگزار شد، اظهار داشت: این ایستگاه با ظرفیت ۶۰مگاولت آمپر، دو فیدر ترانس ۶۳ کیلوولت، ۱۶ فیدر خروجی ۲۰کیلوولت، دو فیدر قابل توسعه به چهار فیدر خروجی ۶۳ کیلوولت و خط ۶۳ کیلوولت چهار مداره به طول ۴۰ کیلومتر مدار راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر افزود: پروژه خط و پست برق ۶۳.۲۰ کیلوولت شهر صنعتی کاوه در زمینی به وسعت یک هکتار و با صرف اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، به منظور ارائه خدمات برق‌رسانی مطلوب به مشترکان و متقاضیان برق در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه و پاسخگویی به رشد مصرق برق در بخش صنعت این شهر صنعتی احداث شده است.

شبیهی با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون مصرف روزانه برق استان مرکزی بیش از یک هزار و ۳۰۰ مگاوات است که ساوه ازجمله شهرستان هایی است بیشترین مصرف برق را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر تصریح کرد: میانگین برق مصرف در حوزه صنعتی در استان مرکزی ۶۵ درصد است در حالی که مانگین کشوری کمتر از ۳۵ درصد می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: امسال در حوزه مصرف برق با افزایش چشمگیر مواجه بوده ایم و در صورتی که همه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی مصرف بهینه و صرفه جویی را مدنظر قرار ندهند در سال های آتی مصرف باز هم افزایش خواهد یافت و به این ترتیب با مشکلات بسیاری مواجه می شویم.

شبیهی اضافه کرد: با تداوم روند افزایش مصرف فعلی، وزارت نیرو باید هر ۱۰ سال یک بار ظرفیت تاسیسات خود را به دو برابر افزایش دهد که در صورت عدم تحقق این مساله، با چالش در تامین برق موردنیاز مواجه می شویم.

کد خبر 4028895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha