۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷

وزیر نیرو مطرح کرد:

تحقق توسعه و ایجاد اشتغال با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

تحقق توسعه و ایجاد اشتغال با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

بجنورد- وزیر نیرو با تأکید بر فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری درزمینهٔ انرژی‌های پاک و تجدید پذیر، تحقق این امر را موجب توسعه و ایجاد اشتغال در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم کلنگ زنی مزرعه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در جاجرم اظهار کرد: فعالیت‌های مرتبط با احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بهره‌برداری از انرژی‌های پاک در کشور به مرحله قوی و غیرقابل بازگشتی رسیده است.

چیت چیان تصریح کرد: این فعالیت‌ها از سال ۷۲ و درزمانی که تنها افراد معدودی اعتقاد به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر داشتند، آغاز شد.

وی افزود: بسیاری در آغاز امر معتقد بودند به دلیل اینکه کشوری غنی ازلحاظ منابع نفت و گاز هستیم، نیازی به این سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد، اما امروز این نیاز بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی گفت: استفاده از انرژی‌های فسیلی و تجدید ناپذیر مشکلاتی را ازجمله برای محیط‌زیست به همراه دارد، درحالی‌که انرژی‌های تجدید پذیر دیگر این مشکلات را نخواهند داشت.

وزیر نیرو عنوان کرد: توزیع گسترده انرژی‌های تجدید پذیر در کشور، امنیت بیشتری را برای عرضه به همراه دارد.

چیت چیان افزود: فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری درزمینهٔ انرژی پاک، توسعه و ایجاد اشتغال در تمام مناطق کشور را رقم خواهد زد.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری برای انرژی‌های تجدید پذیر در تمام مناطق، اظهار کرد: در کمتر از یک سال نیروگاه‌های خورشیدی در استان‌های کشور ازجمله اراک، همدان، اصفهان و غیره عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: قرارداد ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با مجموع توان هزار مگاوات منعقدشده است تا در سایر مناطق کشور نیز ساخته شود.

وزیر نیرو با اشاره به درخواست جذب سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی درزمینهٔ انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: این نوع مشارکت‌های خارجی نشان‌دهنده درک صحیح آنان در این زمینه است.

کد خبر 4029902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha