اخبار امنیتی سوریه؛

تسلط ارتش سوریه بر مناطق و میادین نفتی در حومه الرقه و دیرالزور

تسلط ارتش سوریه بر مناطق و میادین نفتی در حومه الرقه و دیرالزور

منابع سوری از تسلط ارتش سوریه بر روستاها و میادین نفتی در حومه الرقه و دیرالزور و انهدام ۲۹ خودرو بمبگذاری داعشی ها در جریان این پیشروی ها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، یک منبع نظامی سوری از بازپس گیری روستاها و میادین نفتی و چاههایی در حومه جنوبی الرقه و غربی دیرالزور پس از غلبه بر شمار زیادی از تروریستهای داعش که در میان آنها سرکرده های سعودی و تونسی به چشم می خوردند، خبر داد.

به گفته این منبع در عملیات ارتش سوریه روستاهای مشرفه انباح، فاله رجب، خربه مهند، سوح البوخمیس، منصوره شویحان، حلیمه و سمیحان از چنگال داعش آزاد شد.

این منبع نظامی بیان کرد: در جریان این عملیات ارتش سوریه بر میادین نفتی الوهاب، الفهد، دبیسان، الکبیر النفطیه و چاههای القصیر، ابوالقطط و ابوقطاش مسلط شد.

همچنین در این عملیات شمار زیادی از داعشی کشته و زخمی شدند و ۲۹ خودرو بمبگذاری شده، ۵ تانک و دو خودرو زرهی،  مرکز فرماندهی وو اردوگاه های آموزشی، انبارهای مهمات تکفیری ها منهدم شد.

این منبع بیان کرد: در میان کشته شدگان مصطفی عبدالقادر بنعیس با تابعیت تونسی موسوم به امیر بادیه، عبدالرحیم عبدالقادر رعیدان امیر موسوم به الحسبه، ابو الهدی البابی مسئول موسوم به رسانه ای مرکزی داعش، ابوزید الحصینی، عبدالله عواد، محمود سعید المصری به چشم می خورند.

منابع سوری در حومه شرقی دیرالزور اعلام کردند که ساکنان این منطقه ابومشعل الجزراوی از سرکرده های داعش را در شهر العشاره و ابوحمد الجزراوی از سرکرده های داعش در شهرک دبلان در شرق دیرالزور را به هلاکت رساندند.

برخی منابع در حومه غربی دیرالزور نیز از ادامه حالت نا امیدی داعشی ها پس از پیشروی های ارتش سوریه خبر دادند به طوری که ۷ داعشی از جمله ابوانس الحلبی از سرکرده های داعش پا به فرار گذاشتند.

از سوی دیگر در غرب حلب ارتش سوریه یورش گروههای تروریستی را دفع کردند.

براساس این گزارش؛ ارتش سوریه یورش تروریستها را در منطقه جمعیة الزهراء در غرب شهر حلب دفع کردند که در جریان این عملیات شماری از تروریستها کشته و بقیه فرار کردند.

کد خبر 4031471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha