۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲

نماینده شهرستان های جنوب استان کرمان:

توزیع برق چالش اساسی جنوب استان کرمان است

توزیع برق چالش اساسی جنوب استان کرمان است

کرمان - نماینده مردم کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب توزیع برق را چالش اساسی جنوب استان کرمان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه‌ای پیش از ظهر شنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه شکاف بین جنوب و شمال استان کرمان در حال کم شدن است، گفت: امیدواریم شاهد توسعه متوازن در تمامی نواحی استان کرمان باشیم.

وی با بیان اینکه همچنان در جنوب استان با برخی مسائل زیرساختی درگیر هستیم، افزود: یکی از عوامل عدم حضور سرمایه گذاران در این منطقه نبود زیرساخت های سرمایه گذاری است.

حمزه ای گفت: در جنوب استان کرمان با مشکل برق دست و پنجه نرم می کنیم در بخش توزیع دچار مشکل بوده و روستاهایی همچنان در حال برق کشی هستند.

وی عنوان کرد: استان کرمان در ماه های پیک مصرف برق در بحث تولید برق کمبودی نداریم و در مابقی ماه ها می توان برق را به خارج از استان صادر کرد.

حمزه ای با اشاره به اینکه رشد مصرف برق در استان ۹ درصد و جنوب استان کرمان حدود ۲۱ درصد است، افزود: در تولید برق مشکلی وجود ندارد اما در جنوب استان با توزیع برق دچار چالش هستیم.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب گفت: در حالی در جنوب استان کرمان منبع سوخت وجود ندارد که  ۱۲ هزار چاه کشاورزی در منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: لازم است در خصوص توزیع برق و ایجاد انبار سوخت در جنوب استان کرمان چاره اندیشی شود.

لزوم استاندارسازی جاده های جنوب استان کرمان

حمزه ای با تاکید بر لزوم استاندارد سازی جاده ها گفت: تنها جاده دوبانده در جنوب استان کرمان مربوط به محور جیرفت – کهنوج – بندرعباس است و در مابقی محورهای بین شهری جاده های با عرض هفت متر منجر به بروز تصافادت متعدد می شوند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن جنوب به سمت جاسک هدایت شود، گفت: چرا که این امر می تواند در رونق و توسعه استان اثرگذار باشد.

حمزه ای ادامه داد: قبل از بازسازی شبکه های آبرسانی در جنوب استان نسبت به راه اندازی این شبکه ها اقدام شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب بر لزوم ایجاد سیل بند در دو منطقه بالادست فاریاب و سرخ قلعه تاکید و تصریح کرد: این امر می تواند در تغذیه مناطق آب زیرزمینی و جلوگیری از سیلاب تاثیرگذار باشد.

وی اعتبارات احیای قنوات را اندک دانست و خواستار تجدید نظر در این خصوص شد و گفت: کشاورزی مهم ترین منبع درآمد مرم جنوب استان کرمان است بنابراین باید صندوق حمایت از کشاورزی در این منطقه تقویت شود.

کد خبر 4031542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha