در صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق شد؛

حمایت از ۲۷۰ طرح فناورانه کاربردی صنعت/ پشتیبانی از پایان نامه‌ها

حمایت از ۲۷۰ طرح فناورانه کاربردی صنعت/ پشتیبانی از پایان نامه‌ها

مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک گفت: طی دو سال اخیر صندوق حمایت از صنایع الکترونیک موفق به حمایت از ۲۷۰ طرح کاربردی در صنعت به ارزش هزار و هفتصد میلیارد ریال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی وحدت، پیش از ظهر امروز در نشست خبری عنوان کرد: این صندوق شرکتی دولتی و مادر تخصصی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیکی در بخش های خصوصی و تعاونی می پردازد.

وی با بیان اینکه باتوجه به منابع موجود در مدت زمان کوتاه، پتانسیل و ظرفیت جذب منابع مالی و سرمایه گذاری توسط صنایع الکترونیک بسیار بالاست اظهار داشت: همچنین توانمندی صحا در ارزیابی طرح های اقتصادی حوزه الکترونیک به لحاظ توان فنی و کارشناسی نیز باعث تخصیص تسهیلات در زمان کوتاه به متقاضیان شده است.

به گفته وحدت در حال حاضر بخش عمده ای از روند توسعه خدمات مستلزم جذب منابع مالی بیشتر است؛ مطالعات اولیه نشان می دهد که سالانه صنعت الکترونیک کشور به حداقل هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات مالی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در این صندوق تلاش می کنیم که از پروژه های کاربردی حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: این حمایت ها می تواند در حوزه های فناوری زیستی، داروهای پیشرفته، بیوپلیمر، راکتورزیستی، فناوری نانو، اپتیک و فتونیک، فلزات خاص، فناوری اطلاعات، انرژی ها، الکترونیک و کنترل و...  باشد.

وحدت با تاکید بر اینکه گرایش این صندوق گرایشی صنعتی است، اظهار داشت: این بدان معناست که صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا همواره در راستای پشتیبانی از طرحهای کاربردی فعالیت می کند.

به گفته رئیس صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا همچنین غیر از بحث تولید پروژه ای که منجر به ارتقای کیفیت محصول و رقابتی شدن آن باشد را می توانیم حمایت کنیم.

وی با اشاره به حمایت های این صندوق طی دو سال اخیر خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ از ۲۷۰ طرح حمایت کرده ایم که ارزش آن ۱۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وحدت با تاکید بر اینکه در میان این طرح ها برخی از آنها مربوط به پروژه های شرکت های دانش بنیان بوده است، اظهار داشت: ۳۰ درصد این طرح های حمایت شده مربوط به شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری بوده است؛ این میزان حمایت به ارزش ۲۲۱ میلیاردریال نیز برآورد شده است.

رئیس صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا تاکید کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری بر اساس تفاهمنامه ای بوده که با معاون پژوهشی وزارت علوم منعقد شده است.

وی ادامه داد: اگر شرکت دانش بنیانی از صندوق های دیگر مانند صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت شده باشد و طرح کاربردی دیگری برای اجرا داشته باشد را نیز می توانیم حمایت کنیم.

وحدت افزود: همچنین درصدد هستیم برخی پایان نامه های کاربردی که در دانشگاه ها به نتیجه می رسند نیز حمایت هایی در راستای اجرایی شدن آنها داشته باشیم.

رئیس صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا افزود: حمایت از تعاملات و همکاری های بین المللی صنایع الکترونیک، ارتباط جدی با نهادهای فناور فعال در حوزه بین الملل و زمینه سازی برای ارتباط شرکت های داخلی، تغییر ماموریت به حمایت از صنایع پیشرفته توسعه جدی خدمات کارشناسی از جمله اقدامات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در آینده به شمار می رود.

کد خبر 4032335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha