۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷

مدیرکل گمرک استان سمنان:

۱۲۰هزار تن کالا از گمرک استان سمنان صادر شد

۱۲۰هزار تن کالا از گمرک استان سمنان صادر شد

سمنان - مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۱۲۰ هزارتن کالا به ارزش ۴۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۹۳ دلار طی سه ماهه نخست سال جاری از گمرک استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعدالدین در شصت و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که ظهر یکشنبه در استانداری برگزار شد، با اشاره به صادرات چشم گیر ۱۲۰هزار تن کالا از گمرک استان، بیان کرد: ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، آبژاول، پلاستیک، مصالح نمک خوراکی، مولتی ویتامین داروهای دام، هیدروکربن سبک، شمش سرب، کولر آبی، سیمان، فروسیلیسیم و ... در سه ماهه نخست سال جاری به ۲۵ کشور دنیا صادر شده است.

وی افزود: افغانستان، پاکستان، هند، انگستان، آلمان، قزاقستان، امارت متحده عربی ترکیه، گرجستان و ... از کشورهای مهم مقصد کالاهای صادراتی استان سمنان است که در سه ماهه نخست امسال پنج میلیارد و ۱۱۲میلیون و ۷۱۰ هزار تومان درآمد را به گمرک استان تزریق کردند.

مدیرکل گمرک استان سمنان، درباره نوسان صادرات و واردات کالا در گمرک استان، گفت: صادرات کالا امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر دلاری ۳۰درصد و از نظر وزنی ۵۰ درصد رشد داشته است.

سعدالدین همچنین از واردات پنج هزار و ۴۶۱ تن کالا از کشورهای خارجی به گمرک استان سمنان خبر داد و گفت: ارزش این کالاها ۱۸ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۹۵ دلار است.

وی افزود: نروژ، اسپانیا، بلژیک، هند، فرانسه، ازبکستان، آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، سوئیس، کره، ژاپن و اتریش کشورهای مبداء محصولات وارد شده به استان سمنان در سه ماهه نخست سال۹۶ هستند.

مدیرکل گمرک استان سمنان، درباره تاثیر گمرک بر اشتغال زایی نیز، افزود: پرونده های قاچاق استان نیز در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰درصد کاهش داشته که این امر قطعا از خروج و ورود کالا خارج از حیطه قانون کاسته است این امر طبق عقیده بسیاری کارشناسان قطعا در اشتغال زایی تاثیر مستقیم دارد چرا که خرید کالا ایرانی به دنبال خود خدمات را نیز می آورد و این خدمات قطعا در سراسر استان نیازمند نیروی کار است که متاسفانه کالای قاچاق این مزیت را ندارد.

سعدالدین بیان کرد: خرید کالای داخلی به دلایل زیادی که تنها یکی از آنها خدمات پس از فروش است می تواند اشتغال زایی کند همچنین استخدام در کارخانه‌های تولید داخل، عرضه، توزیع، فروش، نصب، حمل و نقل، تبلیغات، بسته بندی و ده‌ها مورد دیگر در زمره مزیت‌های جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از کالای داخلی است.

وی افزود: کاهش قاچاق در سه ماهه نخست سال جاری همچنین به لحاظ ارزش، ۵۰ درصد برآورد می شود به طوری که در سه ماهه نخست سالجاری ۴۹ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش۶۴۵میلیون تومان به گمرک سمنان، ارجاع شده است.

کد خبر 4032478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha