۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷

سفیر ایران در فیلیپین:

قزوین ظرفیت خوبی برای صادرات کالا به کشور فیلیپین دارد

قزوین ظرفیت خوبی برای صادرات کالا به کشور فیلیپین دارد

قزوین- سفیر ایران در فیلیپین گفت: قزوین با داشتن ظرفیت های تولیدی در مصالح ساختمانی و کشاورزی می تواند در صادرات انواع کالا به کشور فیلیپین جایگاه برجسته ای برای خود کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تنهایی روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: روابط ایران و فیلیپین از گذشته بسیار مطلوب بوده و در صورت شناسایی ظرفیت های اقتصادی و تجاری این کشور و نیز معرفی توانمندیهای خود قادریم بیش از یک میلیارد دلار کالا به این کشور صادر کنیم.

وی افزود: ساخت و ساز در کشور فیلیپین بسیار زیاد است و ما می توانیم با صدور محصولات ساختمانی مازاد خود از جمله کاشی، سرامیک، سیمان و انواع مواد غذایی سهم مناسبی از واردات این کشور را به خود اختصاص دهیم.

تنهایی بیان کرد: هر چند جمعیت محدودی از ایرانیان در فیلیپین حضور دارند اما تجار و بازرگانان شاخصی از کشورمان در فیلیپین هستند برای نمونه بیش از ۱۰۰ شعبه مصالح فروشی ساختمانی و چند رستوران بزرگ متعلق به ایرانی ها است که این ظرفیت می تواند تقویت شود.

وی گفت: صنایع کوچک و متوسط، صنعت راه سازی و ساختمانی از بسترهای خوب سرمایه گذاری ایرانی ها در فیلیپین است.

تنهایی اظهار کرد: فیلیپین همچنین مایل است روابط گسترده تری در حوزه های صنعتی و گردشگری داشته باشد و ترجیح می دهد با ایران کار کند و اگر استان قزوین بتواند با شناسایی تجار و سرمایه گذاران خود ارتباط موثری با فیلیپین برقرار کند می تواند از این فرصت بخوبی استفاده کند.

وی یادآور شد: فیلیپین به تجارت بین المللی بسیار علاقه مند است و مایل است در زمینه اقتصادی نیز با ایران همکاری های بیشتری داشته باشد.

سفیر ایران در فیلیپین از استاندار قزوین دعوت کرد تا به همراه یک هیئت تجاری و بازرگانی به فیلیپین سفر کند.

کد خبر 4034399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha