۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶

مدیرحج و زیارت استان قزوین:

۱۲۰۰ زائر از استان قزوین به خانه خدا مشرف می شوند

۱۲۰۰ زائر از استان قزوین به خانه خدا مشرف می شوند

قزوین- مدیرحج و زیارت استان قزوین گفت: امسال۱۲۰۰ زائر از استان قزوین در قالب ۹ کاروان به زیارت خانه خدا و حج تمتع اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان قزوین روز سه شنبه با حضور  حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین، آیت الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان، جمعی از مسئولین استانی، روحانیون و عوامل کاروانها در سالن ورزشی شهید بابائی قزوین برگزار شد.

علیرضا کلانتری دراین همایش بااشاره به اهمیت این سفر معنوی اظهارداشت:این سفر بایدوسیله ای برای سیرالی الله باشد و لازم است زائرین همه قوانین کشور میزبان را رعایت کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۲۰۰ زائر در قالب ۹ کاروان از استان به حج تمتع اعزام میشوند و شما حجاج سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید و بایستی با اخلاق و رفتار خود ثابت کنید الگوی اخلاقی مناسبی برای تمام زائرین کشورهای اسلامی هستید.

مدیر حج و زیارت استان بیان کرد: بایستی قبل از سفر، اهمیت این سفر معنوی را درک کرده و بدانیم به کجا مشرف می شویم و باید چه دستاوردی داشته باشیم.

سرهنگ خدایی رئیس پلس مبارزه با مواد مخدر استان نیز در خصوص تبعات و مجازات حمل مواد مخدر توسط زائران به کشور عربستان گفت: حمل هرگونه مواد مخدر اعم از قرص برای زائر، مدیر و روحانی کاروان، نمایندگی حج و زیارت ایران در کشور عربستان و همه دست اندرکاران حج و زیارت و در مجموع برای جمهوری اسلامی ایران مشکل ساز است.

درادامه محبی از کارشناسان ارشد اداره بهداشت استان درخصوص مسائل بهداشتی و اقداماتی که زائرین بایستی قبل و در طول سفر انجام دهند مطالبی بیان کرد.

کد خبر 4034692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha