۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۳۴

استاندار خوزستان:

خوزستان در مدت ۴ سال باید به سطح استانداردی از آب و فاضلاب برسد

خوزستان در مدت ۴ سال باید به سطح استانداردی از آب و فاضلاب برسد

اهواز - استاندار خوزستان گفت: با اهتمام هیئت دولت به این استان، انتظار می‌رود خوزستان تا چهار سال آینده به سطح استانداردی در بخش آب و فاضلاب برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه امروز در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: میزان مصرف برق در خوزستان به وضع هشدار رسیده و امروز هشت هزار و ۲۰۰ مگاوات برق در استان مصرف شد. برای برق مصرف بهینه، دقت در مصرف و تا حد امکان صرفه‌جویی را از مردم خواستارم.

وی افزود: باید تغییر اقلیم در استان بررسی شود و مثل کشورهای اروپایی که حدود ۲۰ روز را تعطیل و از آن فقط برای سفر استفاده می‌کنند، برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم. باید از تمامی تجربیات جهانی در زمینه مقابله با گرما و انجام فعالیت‌های روزمرگی به صورتی که مردم اذیت نشوند، استفاده کنیم.

شریعتی عنوان کرد: اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومانی برای پنج مسئله و مشکل استان از سوی هیئت دولت تصویب‌شده که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای آب شرب و فاضلاب بوده که دولت سهمیه امسال هم ابلاغ شده است. انشا الله ظرف سه تا چهار سال به سطح استانداردی در بخش آب و فاضلاب برسیم و وضعیت رفاهی مردم ارتقا پیدا کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در زمینه ریز گردها نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. جهاد کشاورزی با همکاری سازمان جهاد نصر و دانشگاه با احداث کانالی نسبت به آبیاری نهال‌کاری‌های انجام شده اقدام کند.

شریعتی تصریح کرد: اگر عملیات اجرایی ۶۲ هزار هکتاری که امسال برای پیشگیری از ریزگردها به زیر کشت می‌رود، تسریع شود پیشرفت خوبی در زمینه مبارزه با ریزگردها خواهیم داشت. بنا بوده یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تثبیت خطوط انتقال و توزیع برق خوزستان تصویب شود.

همه مدیران و مردم را به مراسم تشییع و تدفین ۱۳ شهید گمنام و چهار شهید تازه شناسایی‌شده در هشت شهر از جمله در اهواز دعوت می‌کنم. مراسم اهواز ساعت هشت صبح خواهد بود.

کد خبر 4036107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha