۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹

ولایتی در جمع خبرنگاران:

نقض عهدهای آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند

نقض عهدهای آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند

عضو هیات نظارت بر اجای برجام، با بیان اینکه باید گزارش آقایان ظریف و عراقچی از نشست کمیسیون مشترک برجام را دریافت کنیم، گفت: نقض عهدهای آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با نماینده چین در امور سوریه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اقدامات بازدارنده هیات نظارت بر اجرای برجام با توجه به نشست کمیسیون مشترک برجام و نقض عهد های آمریکا چیست، اظهار داشت: بدون تردید من به عنوان یکی از اعضای هیات نظارت بر اجرای برجام به این نقض عهد آمریکا معترضم و معتقدم باید بعد از بازگشت آقایان ظریف و عراقچی به ایران نتیجه گفتگوهای آنها را بشنویم و آن زمان تصمیم مشترکی خواهیم گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بدون تردید نقض عهد آمریکایی ها در خصوص برجام بدون پاسخ نخواهد ماند.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری که آیا این گفته شما نظر هیات نظارت بر اجرای برجام است، گفت: من یک عضو هیات هستم و باید دید هیات نظارت بعد از بررسی چه تصمیمی می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه روابط ایران و کویت در طول سالیان گذشته فراز و نشیب های بسیاری داشته است اما روابط نسبتا خوب بوده، آینده روابط این دو کشور را چگونه ارزیابی می کنید، تاکید کرد: به مصلحت کویت نیست که تحت تاثیر سعودی ها با ایران اینطور برخورد کند، در طول تاریخ روابط ما با آنها اینطور بوده که ما اولین کشور منطقه ای بودیم که کمتر از ۲۴ ساعت از ورود اشغالگرانه صدام به کویت این اشغال را محکوم و به آنها کمک کردیم تا سرزمین های اشغالی شده خود را اعاده کنند.

وی ادامه داد: این به مصلحت کویت است که رابطه خود را با ایران بر اساس حسن همجواری تنظیم کند و بیستر از همه خود کویتی ها در وضعیت فعلی ضرر می کنند. ما می دانیم که آنها تحت تاثیر سعودی ها این کار را کردند ولی آنها باید فشارپذیر باشند، چرا که اگر نشان دهند نمی توانند در برابر فشار مقاومت کنند، سعودی ها و آمریکایی ها فشارها را بیشتر می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: توصیه ما به کویت این است که منافع ملی خود را تحت تاثیر سعودی و دیگران قرار ندهند.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با وجود برخی مسائل در صدور روادید برای حجاج ایرانی از سوی سعودی ها گفت: بنا بر همکاری دولت سعودی در مناسک حج امسال است و جمهوری اسلامی ایران با شرط حفظ حرمت و عزت حجاج ایرانی با اعزام آنها موافقت کرده است و قطعا ما حافظ امنیت حجاج خود هستیم.

کد خبر 4037942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha