۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۹

طی سه‌ماه نخست امسال؛

۲ هزار و ۶۵۵ خانواده نیازمند در خراسان شمالی شناسایی شدند

۲ هزار و ۶۵۵ خانواده نیازمند در خراسان شمالی شناسایی شدند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی سه‌ماه نخست امسال، دو هزار و ۶۵۵ خانواده نیازمند در استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس اهرابی با تأکید بر اینکه  این نهاد باید همانند یک اورژانس اجتماعی باشد که افراد به‌صورت مقطعی از آن خدمات دریافت کنند و بعد از توانمند شدن از گردونه حمایت خارج شوند، اظهار کرد: طیسه‌ماه نخست امسال دو هزار  و۶۵۵ خانواده نیازمند در استان شناسایی شدند که هم‌اکنون تحت حمایت کمیته امداد قرارگرفته‌اند.

اهرابی بابیان اینکه این افراد تمامی خدمات کمیته امداد ازجمله مستمری را دریافت می‌کنند، افزود: این خانواده‌ها شامل افراد ازکارافتاده، بد سرپرست، بیمار کارگران فصلی، فوت سرپرست،  متارکه، مطلقه و بچه‌های فاقد والدین هستند.

وی بابیان اینکه  افراد ازکارافتاده با یک هزار و۲۶۰ خانواده بیشترین  ورودی را در سه ماه نخست به خودش اختصاص داده است، بیان کرد: ۵۱۸ خانواده دلیل فوت سرپرست و ۴۰۷  خانواده طلاق و متارکه نیز بیشترین آمارهای ورودی این نهاد را در سه‌ماهه امسال به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و۴۶۳  خانواده نیازمند در استان شناسایی شدند که کمیته امداد زمینه مراقبت و توانمندسازی این افراد را فراهم کرد، گفت: بخشی از این خانواده ها در قالب کمک‌های اورژانسی به توانمندی رسیده و از حمایت خارج شدند وبخشی هم با دریافت خدمات بلندمدت در حال خودکفا شدن هستند.

وی افزود: امسال ۱۰درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد پالایش می‌شوند.

اهرابی در ادامه به خروجی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد نیز اشاره کرد و افزود: وضعیت تمامی افراد تحت حمایت این نهاد در حال بازبینی و پالایش است تا زمینه مناسب برای ورود خانواده‌های جدید به نهاد باز شود.

وی با تأکید به اجرای طرح پالایش برای آن دسته از افراد تحت حمایتی که از نیازهای آن‌ها کاسته شده و به توانمندی اقتصادی و فکری رسیده‌اند، گفت: رسالت اصلی کمیته امداد توانمند کردن افراد است و به دنبال آن هستیم که مددجویان تحت حمایت خود را به سمت توانمندی‌هایشان سوق دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: طبق برنامه‌ها در سال جاری ۱۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از گردونه حمایت خارج می‌شوند.

وی با اشاره اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۳۰ خانوار از تحت حمایت  کمیته امداد استان خارج شدند، افزود: ۴۵۸ خانوار بر اساس وام کارگشایی، اشتغال، و غیره خودکفا شدند و ۳۷۳ خانوار نیز به‌صورت خروج عادی از گردونه حمایت این نهاد خارج شدند.

وی بابیان اینکه  سال ۹۵ بیش از شش هزار و۳۲۳  خانواده از حمایت این نهاد خارج شدند، بیان کرد: یک هزار و ۴۷۲ خانوار خروج عادی به دلیل فوت، مهاجرت و غیره  چهار هزار و ۸۵۱ خانوار دیگر نیز بر اساس برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد استان از قبیل وام اشتغال، وام ازدواج، جهیزیه و مسکن خارج شدند.

گفتنی است هم‌اکنون حدود ۵۵ هزار نفر از نیازمندان و محرومان استان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند.

کد خبر 4038235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha