۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت خبرداد؛

صدور ۸ حکم قضایی برای متخلفان محیط زیستی در شفت

صدور ۸ حکم قضایی برای متخلفان محیط زیستی در شفت

شفت-رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از صدور هشت فقره حکم قضایی برای متخلفان برداشت غیرمجاز شن و ماسه ، صید غیرمجاز و دفع غیربهداشتی فاضلاب در این شهرستان خبر داد.

رضا زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:  با توجه به پیگیری های بعمل آمده طی یک ماه گذشته احکام قضایی برای متخلفان محیط زیست شهرستان صادرشد.

وی با اشاره به صدور هشت فقره حکم قضایی در این رابطه، افزود: براساس این احکام پنج نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه های شهرستان مجموعأ به ۹ ماه حبس تعزیری و پرداخت هفت میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

 رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: دو نفر از متخلفان نیز به دلیل صید غیرمجاز ۷۵ قطعه ماهی از رودخانه با تورهای سالیک در مجموع به پرداخت دو میلیون ریال محکوم و یک متخلف نیز به دلیل دفع غیربهداشتی فاضلاب به دو میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی در ادامه گفت: با هدف جلوگیری از تخلفات محیط زیستی و حفاظت از عرصه های طبیعی مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در قالب گروه های گشت زنی به صورت شبانه روزی در مناطق حضور دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

زمانی همچنین از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف و اقدام به شکار و صید و برداشت غیرمجاز شن و ماسه و  آلوده کردن و یا تخریب محیط زیست مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت اطلاع دهند.             

کد خبر 4038426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha