۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹

معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

تصویب ۸ هزار و ۶۰۰ مصوبه در هیئت های امنای دانشگاه های علوم پزشکی

تصویب ۸ هزار و ۶۰۰ مصوبه در هیئت های امنای دانشگاه های علوم پزشکی

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از تصویب ۸ هزار و ۶۰۰ مصوبه در ۶۴۴ جلسه هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر موهبتی در اجلاس سراسری هیئت های امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در محل مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما در جمع خبرنگاران گفت: نقش و جایگاه هیئت امنا در ساختار موسسات آموزش عالی شبیه ساختار مجلس در کشور است و ظرفیت جدیدی را برای ما ایجاد کرده که بتواند نقش سیاست گذاری و نظارتی را ایفا کند.

وی افزود: هیئت های امنا از تصویب برنامه استراتژیک، گزارش حسابرسی و نظارت بر کلیه آئین نامه های مالی و اداری و معاملاتی را بر عهده دارد.

موهبتی با اشاره به نگاه جدیدی که بر هیئت های امنای دانشگاه های علوم پزشکی حاکم شده است اظهار داشت: اولین گام جدید در این فاز تشکیل کمیسیون دائمی هیئت های امنا است چرا که نه وقت و نه ترکیب هیئت های امنا اجازه می داد که همه مصوبات در زمان محدود ارائه شود و نه این امر امکان پذیر بود از همین رو کمیسیون دائمی با حضور کارشناسان تشکیل شده و موارد نهایی را به هیئت امنا ارائه می دهد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: به دلیل موارد متعدد بودجه، حسابرسی و مسائل حقوقی، مالی و اقتصادی در کنار مسائل آموزشی، پژوهشی و بهداشت و درمان نیاز بود که کارشناسان اقتصادی نیز در هیئت های امنا حضور داشته باشند که هم اکنون ۱۵ درصد شخصیت های حاضر در هیئت های امنا، اقتصادی هستند.

وی از استقرار نظام حسابرسی تعهدی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: این نظام با توجه به برنامه های توسعه، به طور کامل در دانشگاه های علوم پزشکی اجرایی شده است.

موهبتی از استقرار نظام برنامه ریزی از طریق تصویب برنامه مشترک در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: این برنامه مشترک هر سه ماه یک بار پایش می شود.

وی با اشاره به راه  اندازی سامانه آموزش برای آموزش آئین نامه های مالی و معاملاتی تصریح کرد: در این سامانه آئین نامه ها به زبان ساده برای افراد حاضر در هیئت های امنا تشریح می شود.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: بازنگری فرآیند بررسی و مقررات از حیث تطابق با قوانین و اسناد بالادستی نیز جزء گام های جدید در حوزه هیئت های امنا است زیرا وقتی وزیر قانونی را ابلاغ کند حتما باید پیش از آن این قانون مورد مداقه قرار گیرد.

موهبتی افزود: هیئت های امنای دارای دستور مشترک آمایش سرزمین به صورت هیئت های امنای کلان منطقه ای در کشور برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ترکیب شخصیت های مختلف در هیئت های امنای دانشگاه ها نیازمند گام های مستمر برای اجرای قوانین در دانشگاه ها است.

کد خبر 4040563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha