۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۲

امام جمعه ابهر:

مجلس با غیرت و انقلابی به فکر حل مشکلات مردم است

مجلس با غیرت و انقلابی به فکر حل مشکلات مردم است

زنجان- امام جمعه ابهر گفت: مجلس با غیرت و انقلابی، به فکر مردم و حل مشکلات مردم است و قانونی وضع نمی کند که مردم را گرفتار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ابهر با اشاره به فرا رسیدن هفته کرامت، افزود: باید تلاش کنیم کریمانه زندگی کنیم زندگی کریمانه یعنی زندگی غیورانه، زندگی غیورانه، یعنی اجازه ورود نامحرم را به حریم دل و به حریم خاک و آب و به حریم ناموس و به حریم دین ندهیم. و با جان و دل و مال از عزت و غیرت خودمان محافظت و مواظبت کنیم.

وی ادامه داد: یک انسان با غیرت اجازه ورود دشمن را به سیاست مملکت و به آب و خاک مملکت نمی دهد و این مطلب همان مسئله انقلابی بودن است که رهبری عزیز چندین بار اشاره فرموده اند. البته انقلابی بودن هر شخص و ارگانی به حسب شان همان شخص و ارگان است.

رحیمی افزود: انقلابی بودن یک نماینده مجلس در خانه ملت به درک درست از شرایط و نیازهای کشور و وضع قوانین در راستای مصالح ملی و به دور از کمترین وام پذیری و وابستگی به گلوه گاه های قدرت مالی و فساد است.

امام جمعه ابهر گفت: مجلس با غیرت و انقلابی، در فکر مردم و حل مشکلات مردم است و قانونی وضع نمی کند که مردم را گرفتار کند. انقلابی بودن قوه قضائیه نیز به برخورد به موقع و قاطع با انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و حتی سیاسی امنیتی است.

رحیمی افزود: انقلابی بودن دولتمردان به این است که علاوه بر پایبندی به آرمانهای نظام و انقلاب و تبعیت پذیری تکلیف مدارانه از ولایت و رهبری نظام و اتخاذ روحیه خدمت خالصانه و بی منت و رعایت امانت داری و باید همواره و پیوسته با مظاهر فساد و زمینه ها و آبشخورهای اصلی آن در درون دولت بدون هیچ ملاحظه ای برخورد قاطع و به موقع بنماید.

وی ادامه داد:  اگر ما امروز با صدای بلند از مظلومان عالم حمایت می کنیم طبق همان کرامت و غیرت است. امروزه دنیا شاهد جنایت اسرائیلی ها در فلسطین اشغالی و هتک حرمت مسجد الاقصی هستند و این جنایت و هتک حرمت در واقع اعلام جنگ علیه جهان اسلام است. و اگر کسی در مقابل این اعلان جنگ بیخیال و بی تفاوت باشد از غیرت الهی و کرامت انسانی حظی نبرده است اگر کسی در مورد اهداف شوم و سیاست های پلید آمریکا بیخیال و بی تفاوت باشد و زیر بار ذلت و استبداد برود از غیرت سیاسی برخوردار نیستند.

امام جمعه ابهر گفت: غیرت دینی حکم می کند که همه آگاهانه و بصیرانه وحدت ملی را حفظ کرده و در مقابل دشمن مثل کوه ایستاده و فریب لبخند های ظاهری او را نخورند. رحیمی از حجاج بیت الله الحرام خواستند انشاالله با سلامتی و با زیارت مقبول شرف یاب شده و با اخلاق و عمل خود سیمای جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته تا توطئه های تکفیری ها و سلفی ها به خودشان برگردد.

رحیمی در ادامه به حجاج توصیه کرد: اکیدا از خرید در عربستان پرهیز کنند و نسبت به ولیمه در ایران نیز تجدید نظر کرده و هدفمندانه در کارهای عام المنفعه شریک باشند.

کد خبر 4043370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha