۹ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۴

کاردینال تاگله در فیلیپین:

مردم و مسئولین برای همبستگی مسلمانان و مسیحیان بسیج شوند

مردم و مسئولین برای همبستگی مسلمانان و مسیحیان بسیج شوند

تاگله کاردینال فیلیپین از مردم و مسئولین خواست تا برای همبستگی مسلمانان و مسیحیان بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر،  لوئیز آنتونیو تاگله، کاردینال فیلیپین از همه مردم کشورش درخواست کرد تا نشانه ای از امید، روشنایی و عشق باشند در میان آتش نزاع که هم اکنون در جنوب فیلیپین بین اسلامگرایان تندرو و نیروهای دولتی شعله ور است. در گزارشی که رایزنی فرهنگی کشورمان در فلیپین در اختیار ما قرار داده است آمده است:

وی افزود: تلاش هایی که تروریست های مرتبط با داعش در جنوب کشور انجام می‌دهند هیچ گاه به موفقیت نخواهد انجامید. آنها همه تلاششان این است که این نزاع را همانند تنش و جنگی میان ادیان جلوه دهند حال آنکه مسلمانان و مسیحیان در جنوب کشور با یکدیگر رابطه خوبی دارند و همواره به هم کمک می‌کنند. آقای تاگله این سخنان را در سخنرانی اش در «کنفرانس سالانه تبلیغ جدید در فیلیپین» بیان کرد.

وی افزود: «هر کسی که تصمیم بگیرد میان مسیحیان و مسلمانان تفرقه بیاندازد موفق نخواهد شد». او گفت امید از این سرزمین برخواهد خواست. وی گفت گزارش هایی به بنده رسیده است که در مواردی مسلمانان برای کمک به مسیحیان و نجات جان آنها به یاری آنها شتافتند و در مواردی دیگر مسیحیان به مسلمانانی که در حال رنج بوده اند کمک کردند.

از تاریخ ۲۳ ماه مه سال جاری میلادی، تروریست ها برخی از مناطق را در جنوب تحت تصرف خود درآورده اند. آنها یک کلیسای جامع در نزدیکی شهر مراوی را منفجر کرده و اموالی دیگر از کلیساهای پروتستان در این منطقه را به آتش کشیده اند. به جان و اموال حدود سیصد هزار نفر از مردم این منطقه آسیب جدی وارد شده است و بسیاری از آنها به پناهگاه ها رانده شده اند.

در پی این حمله، آقای رودریگو دوترته رئیس جمهور این کشور برای کل منطقه میندانائو تعلام حکومت نظامی کرد.

کاردینال لوئیز آنتونیو تاگله در این خصوص گفته است که «اتحاد بین مسیحیان و مسلمانان در میندانائو می‌تواند به عنوان یکی از تغییرات بنیادین برای بازسازی جامعه مراوی تلقی شود». وی همچنین گفته است که «بیایید یکدیگر را در میان این درگیری ها کمک کنیم. بیایید این دیوار را که بین ما جدایی انداخته است از میان برداریم چرا که همه ما به خانواده انسانیت تعلق داریم».

کد خبر 4045522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha