۹ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۵

توسط اسقف اعظم میندانائو؛

مخالفت با توزیع کتاب مقدس در بین پناه جویان مسلمان شهر مراوی

مخالفت با توزیع کتاب مقدس در  بین پناه جویان مسلمان شهر مراوی

اسقف اعظم میندانائو با توزیع کتاب مقدس در بین پناه جویان مسلمان شهر مراوی مخافت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  گروه هایی که کمک های غیر مالی خود را برای شهر مسلمان نشین و آسیب رسیده مراوی می‌فرستند، در میان اقلام اهدایی کتاب مقدس را نیز قرار می‌دهند.  یکی از اسقفان اعظم در منطقه میندانائو از تلاش های انسان دوستانه گروه های مختلف تقدیر اما مخالفت خود را با چنین اقداماتی ابراز داشت. وی گفت: «بسیاری از مردم میندانائو خصوصا شهر مراوی از درگیری های اخیر بین تروریست ها آسیب دیده اند. بسیاری از خانه های خود رانده شده اند. اکثر این افراد مسلمان هستند و این جایز نیست که گروه های مختلف مسیحی از چنین وضعیتی سوء استفاده کرده و در صدد مسیحی ساختن این افراد برآیند».

این بحث از آنجایی در گرفت که رونوشت هایی از کتاب مقدس که به زبان مارانائو (زبان مردم مراوی و منطقه میندادانائو) برگردانده شده است، در بین کمک ها و اقلام ارسالی به مردم شهر مراوی یافته شد.

آقای کاپلیا، اسقف اعظم میندانائو در اینباره گفت: چنین اقداماتی تاثیر عکس خواهد داشت و به ایجاد تنش میان مسلمانان و مسیحیان دامن خواهد زد. ایشان افزود: «اگر می‌خواهید واقعا کمک کنید، نیاز های اولیه این مردم اعم از آب، غذا و پوشاک را برای آنها فراهم کنید».

اسقف اعظم گفت: ما می‌بایست در چنین مواردی حساسیت بیشتری داشته باشیم، از طرفی رهبران میندانائو نیز بایستی بیشتر توجه کنند که چه اقلامی در میان مردمشان با نام کمک های بشر دوستانه پخش می‌شود.

گزارش ها حاکی از این است که در برخی مکان ها بین پناه جویان نودل هایی (غذایی شبیه به ماکارونی) با طعم گوشت خوک پخش شده است. همچنین در مواردی دیگر کتاب های مقدس را در بین اقلام خوراکی بین مسلمانان پخش کرده اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدامات را نپذیرفته است.

موسسه غیر دولتی ایجاد صلح در میندانائو در اینباره گفته است چنین اقداماتی موجب التهاب احساسات مذهبی و فرهنگی خواهد شد.

شورشیان جبهه آزادیبخش مورو نیز در اینباره گفته اند: «این بهره کشی و سوء استفاده کردن از مسلمانان در زمان بحران است».

هم اکنون بیش از ۱۸۳۰۰ نفر از مردم جنوب بی خانمان شده اند و در ۷۸ پناهگاه زندگی می‌کنند.

کد خبر 4045523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha