۱۹ آبان ۱۳۸۵، ۱۳:۵۳

امام جمعه اهواز:

تعویق صدور حکم اعدام صدام بی ارتباط با انتخابات آمریکا نبود

امام جمعه اهواز تعویق در صدور حکم اعدام صدام را بی ارتباط با انتخابات کنگره آمریکا ندانست و گفت: آنطور که از اخبار برمی آید جنایات دیگر صدام چون جنایات کردستان نیز مطرح و در خصوص آنها هم محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر در جمع با شکوه مردم افزود: پرونده صدام فعلا" بسته نمی شود و اعدام این دیکتاتور درس عبرتی برای همه جهان است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود تعویق در صدور این حکم بی ارتباط با دستور بوش تا 48 ساعت قبل از انتخابات آمریکا نباشد چرا که می خواستند حزب خودشان رای بیاورد و می خواستند از این مساله استفاده تبلیغی کرده و وجهه ای برای خود به دست آورند.

موسوی جزایری ادامه داد:به خاطر جنایاتی که بوش مرتکب شده به طور کلی پایگاه و جایگاه خود را در بین مردم آمریکا از دست داده است. نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان صدام را تنها مسئول جناباتی دانست که در زمان حکومت او به دستور او انجام شده است و اظهار داشت:حال باید ببینیم مسئول جنایتهایی که پس از سقوط صدام بر مردم وارد می شود کیست و صدام باید نسبت به جنایتهایی که در زمان در راس حکومت بودنش رخ داده پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد:روزانه سه نفر از مردم عراق در این کشور کشته می شود و آیا جز این است که مسئول این جنایتها جز آمریکا که با قدرت هر چه تمام خود در عراق حضور دارد باشد؟ وی افزود: به قطع یقین جنایتهای عراق با توطئه های آمریکا و انگلیس صورت می گیرد و چون هم اکنون در راس قدرت اند باید پاسخگوی جنایتهایی که در عراق رخ می دهد باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که همانطور که سیاست ما عین دیانت ماست ، اقتصاد ما هم عین سیاست ماست، اظهار داشت:مساله بیکاری متاسفانه برای جامعه ما سنگین تر شده چرا که همه کاسه های خود را طرف دولت دراز می کنند که در کشورهای دیگر این گونه نیست.

موسوی جزایری همچنین خاطرنشان کرد:باید نسبت به پیدا کردن کار ابتکار خود را که خداوند در نهاد ما گذاشته بکار گیریم و آن را در زمینه های کشاورزی و انواع صنایع فعال کنیم. وی از سرمایه داران خواست تا از داراییهای خود به عنوان سرمایه در اختیار کسانی که جویای کار هستند بگذارند و افزود:همه باید به فکر بوده و احساس مسئولیت کنیم و آنچه از مسلمات دین اسلام است مبارزه با فقر است.

وی همچنین به روزهای 24 و 25 آبان به ترتیب سالروز رحلت علامه طباطبائی و استاد محمدتقی جعفری اشاره و با گرامیداشت یاد و خاطره این دو استاد از خدمات آنها در اسلام و مذهب تشیع تقدیر کرد.

کد خبر 404719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha