۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان:

مقدار تخصیصی آب سدهای کالپوش و فینسک به مردم منطقه افزایش یابد

مقدار تخصیصی آب سدهای کالپوش و فینسک به مردم منطقه افزایش یابد

سمنان-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان بابیان اینکه چاره ای جز تامین منابع آبی از حوزه های آبی همجوار استان نداریم، گفت: مقادیر تخصیصی آب سدهای کالپوش و فینسک به مردم منطقه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان بعد از ظهر سه شنبه در نشست تخصصی مدیران صنعت آب و برق استان سمنان با حضور وزیر نیرو به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری، از سدهای فینسک، روزیه، کالپوش، شهید شاهچراغی و بند انحرافی سیمین دشت به عنوان مهم ترین اقدامات صورت گرفته در راستای تامین آب شرب مردم استان نام برد و ابراز داشت: احداث سد تنها یک مسکن موقتی است و در دراز مدت باید برنامه های دیگری از جمله انتقال آب دریای خزر صورت گیرد.

وی بابیان اینکه به منظور انجام سامانه انتقال آب به شاهرود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: از آبگیری سد کالپوش سه سال می گذرد، اما این طرح نیاز به بازنگری تخصیص به منظور افزایش تامین آب شرب شهرستان های شاهرود و میامی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان بابیان اینکه در حال حاضر منابع آب کافی برای صنایع استان وجود ندارد، ابراز داشت: برای شهرک های صنعتی استان ۳۸۹ لیتر در ثانیه آب تامین شده است که این مهم می طلبد تا در دراز مدت از حوزه های آبریز همجوار برای حل معضل آب منطقه استفاده شود.

حیدریان با بیان اینکه ۶۴ درصد منابع آب استان سمنان از طریق چاه های حفر شده تامین می شود، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۲۳۹ هزار انشعاب آب در استان وجود داشته است.

 وی بابیان اینکه آب شرب ۱۷ روستای استان سمنان به طور دائم و ۴۰ روستا نیز به طور موردی به وسیله تانکر تامین می شود، افزود: شهرهای بیارجمند و کلاته خیج به ترتیب دارای بیشترین و کمترین سرانه مصرف آب در استان سمنان هستند.

کد خبر 4047750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha