۱۹ آبان ۱۳۸۵، ۱۶:۵۴

گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور فنلاند

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران و "نارجا کارینا هالونن" رئیس جمهور فنلاند پنجشنبه شب در گفتگویی تلفنی ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی ، بر ضرورت جلوگیری از ادامه کشتار روزمره فلسطینیان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جنایات صهیونیست ها در فلسطین و کشتار زنان، کودکان و جوانان عواطف مسلمانان و اغلب ملت های جهان را جریحه دار کرده است، گفت: رفتارهای رژیم صهیونیستی تاثیر بسیار منفی در شرایط منطقه و همچنین روابط مردم خاورمیانه با کشورهای اروپایی می گذارد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر لزوم اتخاذ راهکارها و تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: اتحادیه اروپا می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند و امیدواریم در دوره ریاست فنلاند بر این اتحادیه شاهد تحول اساسی در رویکرد به مسائل خاورمیانه باشیم.

"نارجا کارینا هالونن"  رئیس جمهور فنلاند که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد نیز در این گفتگوی تلفنی که به ابتکار رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام شد، با ابراز نگرانی شدید از وضع مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی ، گفت: فنلاند کشتارها و جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و بر ضرورت توقف فوری این حملات تاکید دارد.

رئیس جمهور فنلاند با تاکید بر علاقه مندی اتحادیه اروپا به تامین امنیت مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی ، ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت مستقل فلسطینی امنیت مردم ایران کشور تامین شود.

 

 

کد خبر 404794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha