۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های رباط کریم:

آثار باستانی رباط کریم مرمت و بازسازی می شوند

آثار باستانی رباط کریم مرمت و بازسازی می شوند

رباط کریم- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های رباط کریم از مرمت و بازسازی آثار باستانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید کریمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ و نگهداری بناهای تاریخی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود زیرا ریشه و فرهنگ هر شهر و کشور در گرو آثار تاریخی می‌باشد.

کریمی افزود: در حال حاضر مرمت و بازسازی کاروانسرای حاج کمال رباط کریم از اعتبارات ملی آغاز شده است و پس از اینکه مرمت کاروانسرای حاج کمال به پایان برسد، مرمت قلعه سنگی پرند، یخچالهای دوقلو بازارک و آسیاب آبی ویخچال حکیم آباد و امامزاده های ثبت ملی شهرستان مرمت می‌شوند.

وی با بیان اینکه با پیگیرهای صورت گرفته آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستانها از اعتبارات ملی و استانی مرمت می شود گفت: توجه به مرمت بناهای تاریخی باید در اولویت قرار گیرد چرا که شهرستان رباط‌کریم دارای بناهای تاریخی بسیاری است که با حفظ و نگهداری درست این بناها و آثار می‌توانیم به یکی از قطب‌های گردشگری در استان محسوب شویم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستانهای رباط کریم، بهارستان و اسلامشهر در پایان بیان داشت: برای مرمت و حفظ این آثار با ارزش اعتبارهای لازم در نظر گرفته شده است تا بتوانیم در توسعه گردشگری سهم بسزایی داشته باشیم و نقش خوبی را ایفا کنیم.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای حاج کمال - پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز

گفتنی است رباط کریم دارای اثاری گرانبها از دوران های مختلف تاریخی است که از جمله آنها می تواند به یخدانهای تاریخی، قلعه سنگی بر سر راه ابریشم، بنای حضرت لوط نبی(ع)، آسیاب های ابی اشاره کرد و هر کدام از آنها بینانگر سبک معماری خاصی از دوران های تاریخی هستند.

کد خبر 4048182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha