۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵

د رنشست بخش خصوصی با معاون گردشگری مطرح شد؛

بدنه سازمان میراث متزلزل و ژله ای است

 بدنه سازمان میراث متزلزل و ژله ای است

نمایندگان بخش خصوصی در نشستی با معاون گردشگری با تأکید بر اینکه بدنه سازمان میراث فرهنگی متزلزل و ژله ای است درخواست کردند که به صراحت، سیاست های گردشگری سازمان اعلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر نمایندگانی از بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری به معاونت گردشگری رفته و با سرپرست معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این نشست، سالن اجتماعات این معاونت تالار گفتگوی بخش خصوصی تغییر نام پیدا کرد و جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور در این برنامه گفت: همیشه این سوال برای ما به وجود می آمد که چه اتفاقی برای سازمان افتاد که در طول این چند سال تمام تشکل های گردشگری به جای تعامل در تقابل بودند. ۲۵ درصد آئین نامه ایجاد و اصلاح تأسیسات گردشگری بازنگری شده است که در جهت تضعیف بخش خصوصی و متمرکز شدن امورات در دولت بوده است.

حمزه زاده بیان کرد: این جمع همیشه برای حل مشکلات گردهم می آمد حوزه گردشگری قبلا در برنامه ششم توسعه نبود اما با پیگیری های آقای رومیانی این برنامه اضافه شد.

ابراهیم پورفرج نیز در این برنامه اظهار کرد: گردشگری در ایران همیشه ضعیف بوده است ما هیچ وقت نمی خواستیم در تقابل با دولت باشیم.

محسن اسلامی رئیس انجمن موسسات آموزش گردشگری گفت: خوشحالیم که برگ سیاه مدیریت گذشته را ورق زده ایم اما هنوز گرفتار برخی از مشکلاتیم. با این وجود نگرانیم که در آینده چه می شود. چون کارهای زمین مانده زیاد است. ما در مجلس به دنبال وزارتخانه شدن گردشگری هستیم اما می دانیم که بدنه سازمان مخالف است. هر کاری که انجام می شود پاسخگوی نیازها نیست. نگرش سازمان نیز تا به حال تقابل، تضعیف و زمین گیر شدن بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: در طی سه سال گذشته، رئیس سازمان میراث فرهنگی گفتهاند که میلیاردها تومان برای گردشگری خرج شده است اما سه کار انجام شد که به ضرر گردشگری بود. یکی از اینکه موسسات آموزشی جزء آئین نامه تأسیسات گردشگری قرار نگرفتند این موضوع ما را زمین گیر کرد و همچنین برخی بخشنامه ها و آئین نامه ها برای آموزش امضاء شده که سخیف بوده است تا وقتی مدیران میانی در این سازمان هستند کاری انجام نمی شود. این سازمان از سال ۶۶، ۲۰ رئیس به خود دیده است و مدام در حال تغییر، تحول و ادغام بوده، حتی چند سازمان دیگر نیز در صف هستند تا به آن ملحق شوند.

وی با تأکید بر اینکه بدنه سازمان میراث فرهنگی متزلزل و ژله ای است تصریح کرد: کارشناسان درخواست کردند که به صراحت، سیاست های گردشگری آن اعلام شود.

در ادامه کمالیان رئیس انجمن دفاتر خدمات زیارتی نیز ادامه داد: اعتبار مجوز های دفاتر گردشگری، یک ساله است امیدواریم نواقص حل شود.

عباس بیدگلی مشاور اجرایی جامعه هتلداران نیز این موضوع را تأیید کرد و تأکید کرد: بهتر است تنفیذ ماده ۱۰۰  اجرایی شود.

مسعود عبدالهی رئیس جامعه راهنمایان گردشگری نیز گفت: راهنماها هنوز جز بسته سفر نیستند. در همکاری با جامعه تورگردانان، چند قرارداد بسته ایم چرا سازمان میراث فرهنگی این تفاهم نامه ها را عمومی نمی کند؟

در این برنامه رئیس جامعه تورگردانان ایران، رئیس جامعه سفره خانه داران تهران، رئیس انجمن گردشگری الکترونیک، فعالان بخش خصوصی، رئیس هئیت مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان کشور، رئیس اتحادیه مهمان پذیران در این برنامه حضور داشتند.

کد خبر 4051753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha