۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷

عضو مجمع نمایندگان مازندران:

فعالیت های حزبی در کشور هزینه بر است

فعالیت های حزبی در کشور هزینه بر است

ساری- عضو مجمع نمایندگان مازندران فعالیت های حزبی را در کشور هزینه بر دانست و گفت: اداره حزبی در کشور هنوز جانیفتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ادیابی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست احزاب و گروههای سیاسی مازندران، گفت: حضور مردم در نهادها و تشکل های مدنی جزو حقوق شهروندی و عمومی محسوب می شود.

وی فعالیت در احزاب را جزو حقوق عمومی دانست و گفت: در کشور در فعالیت های سیاسی و حزبی هزینه های گزاف انجام می دهیم و فعالیت سیاسی در کشور هزینه بردار است.

ادیانی افزود: هزینه های فعالیت های سیاسی باید کم و جراحی شود و باید بررسی شود آیا کشور از تشکل و تکثر سیاسی بهره مند شوند مطلوب است یا خیر اما تجربه سیاسی نشان می دهد که هرجا احزاب سیاسی قوی حضور داشته باشند مثمر ثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مملکت حزبی و جناحی اداره نمی شود آن را یک نقص دانست و خواستار رفع آن شد و گفت: هنوز نپذیرفتیم که باید مملکت را حزبی اداره کرد یا خیر و اداره حزبی و جناحی در کشور هنوز جانیفتاده است درحالی که لازمه انتخابات، حزب و احزاب است و این مسئله درحال اپیدمی شدن است.

وی از احزاب به عنوان جریان های متفکر نظام یاد کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی باید به سمت احزاب پیش برود و در غیر این صورت فرصت به فرصت طلبان خواهد رسید.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس عدم وجود حزب را مشکل توسعه سیاسی در کشور برشمرد و گفت: برخی از مشکلات احزاب به قوانین و حمایت ها برمی گردد اما حزب باید اساسنامه و برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حزب حقوق و حدودی دارد گفت: احزاب باید پوست اندازی کنند و دارای برنامه باشند چرا که آینده امیدوارکننده ای در انتظار احزاب خواهد بود.

یوسف نژاد با عنوان اینکه با تنوع حزب و احزاب در کشور مواقع هستم گفت: باید سیاستگذاری مناسبی در زمینه احزاب داشته باشیم و مرزها در احزاب باید مشخص شود.

کد خبر 4055260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha