۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳

در مسابقات بین المللی «جام دریا»؛

ناو «جوشن» نیروی دریایی ارتش دوم شد

ناو «جوشن» نیروی دریایی ارتش دوم شد

ناو موشک انداز «جوشن» جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی «جام دریا» دوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیات داوران مسابقات بین المللی جام دریا در جلسه نهایی نتایج این مسابقات بین المللی با حضور نمایندگان نیروی دریایی چهار کشور حاشیه خزر از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقستان را اعلام کرد.

مسابقات بین المللی جام دریا اول تا ۱۰ اوت (برابر ۱۰ تا ۱۹ مرداد ماه) جاری با حضور ۳۰۰ تن از پرسنل نیروی دریایی و نیز در مجموع ۹ ناو به ظرفیت یک هزار تن از چهار کشور آذربایجان، روسیه، قزاقستان و نیز دو ناو جوشن  و پیکان جمهوری اسلامی ایران در بندر باکو برگزار شد.

بر اساس نتایج اعلام شده در جلسه نهایی هیات داوران ناو گ – ۱۲۴ نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و نیز ناو موشک انداز گراد اسوییاژسک روسیه هر یک با کسب ۲۴۶ امتیاز برنده این مسابقات بین المللی شدند.

همچنین ناو موشک انداز جوشن جمهوری اسلامی ایران و ناو موشک انداز ساری آرکا  قزاقستان به ترتیب با کسب ۲۳۴ و ۲۲۷ امتیاز در این مسابقات بین المللی دوم و سوم شدند.

مسابقات بین المللی جام دریا در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار شد و در قالب آن رقابت های تیراندازی به هدف سطحی، هدف هوایی، به اهداف نزدیک و مهار و کنترل صدمات و عملیات نجات انجام گرفت.

هدف از این مسابقات برقراری دوستی و تعامل میان نیروهای دریایی کشورهای حاضر اعلام شده و ایران برای اولین بار در این مسابقات در قالب مسابقات ارتش حضور داشت.  

کد خبر 4056842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha