۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۷

رییس منابع طبیعی کردکوی:

۸ هکتار از منابع طبیعی منطقه جهان نما طعمه حریق شد

۸ هکتار از منابع طبیعی منطقه جهان نما طعمه حریق شد

کردکوی- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی گفت: آتش سوزی هشت هکتار از عرصه های مرتعی و جنگلی کردکوی را در بر گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی، فتاح قاسمی اظهار کرد: آتش سوزی منطقه «کلکت» جهان نمای کردکوی که در ساعت ۱۱ صبح روز شنبه، ۲۱ مردادماه، رخ داده بود هشت هکتار از عرصه های مرتعی و جنگلی آن مناطق را در بر گرفت.

قاسمی از مهار آتش سوزی توسط نیروهای منابع طبیعی و مردمی خبر داد و افزود: بیشترین خسارت به مراتع این منطقه وارد شد و در کنار آن مقداری از سوزنی‌برگان دست‌کاشت، گونه‌های «کچف» و زرشک نیز طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه پس از اعلام آتش‌سوزی، نیروهای منابع طبیعی به‌سرعت در منطقه حاضر شدند، ادامه داد: صعب‌العبور بودن منطقه اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده بود و  آتش‌سوزی به‌صورت دستی باید اطفا می شد.

رئیس اداره منابع طبیعی کردکوی عامل طبیعی را علت آتش‌سوزی منطقه «جهان‌نما» اعلام و تصریح کرد: گرمای هوا، وزش باد، خشکی منطقه و کمبود رطوبت عامل آتش‌سوزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در حال حاضر آتش‌سوزی مهار شده است اما منطقه تحت کنترل است و نیروهای منابع طبیعی آماده‌باش هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی کردکوی از آتش سوزی ۱۹ مرداد در این منطقه یادکرد و گفت: بر اثر این آتش سوزی که در منطقه «چهارکوه» کردکوی رخ داد پنج هزار و ۵۲۰ مترمربع از جنگل در آتش سوخت.

قاسمی هشدا داد: ضروری است مردم هنگام حضور در مناطق جنگلی نکات لازم را رعایت کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک آن منطقه از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

کد خبر 4058009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha