۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۳۹

رئیس جهادکشاورزی خراسان رضوی خبر داد؛

خسارت سیل به دوهزار هکتار از باغ ها و مزارع خراسان رضوی

خسارت سیل به دوهزار هکتار از باغ ها و مزارع خراسان رضوی

مشهد- رئیس سازمان ‌جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دو هزار هکتار از باغ ها و مزارع کشاورزی خراسان رضوی در حادثه سیل روز جمعه دچار خسارت شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مزروعی بعدازظهر یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: بیشترین میزان خسارت سیل روز جمعه به شهرستان‌های کلات، درگز، سرخس و نیشابور وارد شده است.

وی افزود: در این حادثه به حدود دو هزار هکتار از باغات و مزارع خسارت وارد شد و به ۵۰ منبع آب و زیرساخت‌های انتقال آب نیز آسیب رسیده است.

رئیس سازمان ‌جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در حاشیه رودخانه‌ها هزار و ۱۲۵ تن ماهی‌ در استخرهای پرورش آبزیان خسارت دیده و باغ های گردو، درختان دانه‌دار و هسته دار متحمل خسارت سنگینی شده اند.

 وی با اشاره به پاییز سال گذشته و خسارت‌هایی که بر اثر سرما به بخش کشاورزی خراسان رضوی وارد شد گفت: ۸۵۰ میلیارد تومان از باغهای انار و زعفران ضرر کردیم که اعتبارات بخش دولتی برای جبران آنها تامین نشده است‌.

مزروعی بیان کرد: اعتبارات مدیریتی عمدتا به تامین آب شرب اختصاص یافته است و در تمام روستاهایی که طرح‌های آبیاری داشته اند نتایج خوبی حاصل شده است.

کد خبر 4058281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha