۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۸

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد مطرح کرد:

زنگ خطر مهاجرت در مدارس ابتدایی/افزایش ۲۱هزارنفری ابتدایی‌های یزد

زنگ خطر مهاجرت در مدارس ابتدایی/افزایش ۲۱هزارنفری ابتدایی‌های یزد

یزد ـ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: آمار دانش آموزان ابتدایی یزد طی دو سال از ۱۰۸ هزار نفر به ۱۲۹ هزار نفر رسیده که افزایش حاصل مهاجرت و البته نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رادمنش در نشست خبری مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه مدارس یزد به ویژه مدارس ابتدایی با یک رشد ناگهانی مواجه شده اند، اظهار داشت: جمعیت دانش آموزان ابتدایی یزد دو سال پیش حدود ۱۰۸ هزار نفر بود که سال بعد این رقم به ۱۱۴ هزار نفر رسید.

وی بیان کرد: این آمار در سال گذشته به ۱۲۳ هزار نفر رسید و امسال نیز تاکنون ۱۲۹ هزار و ۴۹۷ نفر برای مقطع ابتدایی ثبت نام شده اند.

رادمنش با بیان اینکه همه این دانش آموزان بومی و حتی اتباع افغانستانی نیستند، افزود: اغلب این دانش آموزان کودکانی هستند که به واسطه شغل پدر و مادر خود که اغلب آنها کارگر هستند، به این استان سفر کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: وقتی کارخانه ها رشد می کنند و به تبع آنها ساختمان سازی انجام می شود، چاره اندیشی درستی برای احداث مدرسه نمی شود و این روند نگران کننده است.

رادمنش با اشاره به نقدهایی که برخی به آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزان وارد می دانند، افزود: منکر نقش آموزش و پرورش نیستیم اما نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد که خروجی آنچه امروز ما در سطح جامعه، مدرسه و خیابان می بینیم، ابتدا خروجی خانواده ها است.

وی با بیان اینکه برخی والدین کودکان را تحت فشار قرار داده اند و مدام آنها را در کلاس های آموزشی ثبت نام می کنند، بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی (ع) این فشارها تبعات نا مطلوبی نظیر عبور از چراغ قرمزها، ضعیف النفس شدن، داشتن روحیه گریزان و ... می شود.

رادمنش تصریح کرد: تربیت حاصل یک فرآیند جمعی و مشارکتی در خانه و مدرسه است و نمی توان هیچ یک از دو سوی این رابطه را نادیده گرفت یا آن را کم تاثیر دانست.

کد خبر 4059341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha