۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین:

ظرفیت ذخیره سازی مواد غذایی در استان قزوین افزایش یابد

ظرفیت ذخیره سازی مواد غذایی در استان قزوین افزایش یابد

قزوین- مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: ظرفیت ذخیره سازی مواد و کالاهای غذایی مورد نیاز مردم استان باید افزایش یابد .

به گزارش خبرنگار مهر، محمد افشار روز سه شنبه در جلسه پدافند غیر عامل اظهار کرد: در راستای پدافند غیر عامل، بایستی ذخیره سازی مواد غذایی اولیه مردم و اقلام استراتژیک انجام شود تا در مواقغ اضطراری مشکلی پیش نیاید.

وی تاکید کرد: در پدافند؛ اصل پراکندگی و عدم تمرکز  مد نظر قرار گیرد و باید در بخش های مختلف استان این ظرفیت ها فراهم شود تا به میزان کافی ذخیره سازی مواد غذایی انجام شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: در زمینه گندم در طی سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده که جای سپاس و تشکر دارد و به نوعی دغدغه در حوزه گندم مرتفع شده است.

افشار افزود: تامین نان و گندم مورد نیاز استان یکی از ضروریات محسوب می شود که بایستی به میزان کافی در استان ذخیره سازی انجام شود.

وی تصریح کرد: با برنامه ریز ی انجام شده  ۱۵درصد  نانوایی موجود استان  پس  از شناسایی و مکان یابی باید دوگانه سوز  شوند، تا شرایط خاص دچار تامین نان برای مردم نشویم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: مجوز جدید برای واحد های نانوایی بشرط دوگانه سوز بودن صادر خواهد شد.

۲۱۷ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در ادامه گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون؛ ۲۱۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزی استان خریداری شده است.

علی اکبر متقی فرد بیان کرد: تاکنون ۲۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان ۲۰۷ هزار تن گندم  آردی  و ۱۰ هزار تن گندم بذری است.

وی پیش بینی کرد : تا پایان فصل خرید؛ ۲۳۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

متقی فرد با بیان اینکه؛ امیدواریم با میزان خرید گندم از کشاورزان، سال خوبی برای استمرار خود کفایی این محصول باشد گفت : امسال استان قزوین نسبت به استانهای دیگر کشور ۱۰ درصد افزایش خرید داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: قزوین ظرفیت و بستر مناسبی برای ذخیره سازی گندم دارد که در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن ظرفیت سیلوهای استان است.

متقی فرد اضافه کرد: استقبال بخش خصوصی از ایجاد سیلو در استان به لحاظ نزدیکی به سایر استانها بسیار خوب بوده که با یک برنامه بلند مدت در صدد حفظ این میزان ذخیره سازی هستیم.

وی یاد آور شد: قبل از برداشت گندم مجموع سیلوهای استان ۸۰ درصد بود که با برنامه ریزی منظم، گندم سال ۹۵ به سایر استانها حمل و سیلوها برای خرید گندم سال زراعی جاری ظرفیت سازی شد.

کد خبر 4059686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha