۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰

توسعه صنعت حلال از فعالیت های استراتژیک مسلمانان روسیه

توسعه صنعت حلال از فعالیت های استراتژیک مسلمانان روسیه

تجارت اسلامی، توسعه صنعت حلال و سازمان‌دهی صادرات محصولات اسلامی از فعالیت های استراتژیک مسلمانان روسیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، هیاتی متشکل از کارفرمایان و سرمایه‌گذاران امارات متحده عربی به سرپرستی «شیخ ابراهیم لوآتاخ» رئیس گروه شرکت‌های «لوآتاخ» به دعوت اتحادیه بین‌المللی تجارت اسلامی از پایتخت جمهوری باشقیرستان بازدید کرد. تعیین و شناسایی ظرفیت سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های اسلامی در روسیه، توسعه صنعت حلال، سازمان‌دهی صادرات و ارسال محصولات روسیه به امارت از جمله اهداف این بازدید بودند. در گزارشی که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در اختیار ما قرار داده آمده است:

هیات عربی در جریان ملاقات‌های کاری و آشنایی با زندگی و روند معنوی و فرهنگی در اوفا، به منظور ادای احترام به رئیس امت اسلامی از رزیدانس «شیخ طلعت تاج الدین» مفتی اعظم و رئیس اداره مرکزی مسلمانان روسیه بازدید کردند.

مفتی اعظم با اشاره به ورود اسلام از طریق بولگار به روسیه، از روند ترویج و گسترش اسلام در این کشور گفت. وی همچنین از تاریخ تاسیس قدیمی‌ترین اداره‌ دینی مسلمانان و شرایط کنونی اداره مرکزی مسلمانان روسیه سخن گفت و خاطر نشان کرد که در حال حاضر ۲۴ مفتی، ۲۰۰۰ مکان مذهبی، دانشگاه اسلامی روسیه در شهر اوفا و تعداد ۹ مرکز آموزشی اسلامی در مناطق مختلف از دستاوردهای گسترش اسلام می باشند.

وی افزود: «ما در روسیه در کمال همکاری و احترام متقابل با نمایندگان مذاهب و ادیان مختلف زندگی می کنیم. از طرف دولت هیچ گونه مانع و ممنوعیتی در رابطه با ساخت مسجد وجود ندارد. در مجموع، به جز مسئله افراطی‌گری و تروریسم در حوزه‌ی مذهب هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. افرادی که دنباله رو این جریان‎های افراطی هستند، خود را حامی اسلام می‌دانند، در حالیکه با اسلام فاصله بسیاری دارند.»

ابراهیم لوآتاخ ضمن ابراز تشکر از مفتیات جمهوری و ارائه‌ گزارش از نظام بانکداری اسلامی و ظرفیت توسعه‌ی اقتصاد اسلامی افزود: «من مکرر به روسیه سفر می‌کنم و شاهد تقویت و ترویج رو به رشد اسلام هستم. امیدوارم که تعداد پروژه‌های مشترک با این کشور نیز افزایش یابد.»

کد خبر 4060723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha