۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵

قزوین و آزادگانش!

سالروز بازگشت آزادگان، یادمان روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب کشور

سالروز بازگشت آزادگان، یادمان روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب کشور

قزوین- مرداد و شهریور سال ۶۹ دو ماه پر خاطره برای ملت بزرگ ایران است که آزادگان سرافرازش پس از سال‌ها اسارت در زندانهای رژیم بعث عراق، سرانجام به آغوش میهن و خانواده‌های خود بازگشتند.

خبرگزاری مهر-گروه استانها: حسن شکیب زاده، مرداد و شهریور ماه سال ۱۳۶۹، دو ماه پر خاطره‌ای برای ملت بزرگ ایران هستند که آزادگان سرافرازش پس از سال‌ها اسارت در زندانهای رژیم بعث عراق، سرانجام به آغوش میهن و خانواده‌های خود بازگشتند.

استان قزوین نیز از این قاعده‌ تاریخی مستثنی نبود و در همین ایام ۶۶۴ تن از رزمندگان آزاده‌ خود را در شهرها و روستاهای مختلف مورد استقبال قرار داد.

اما آنچه که قزوین رادراین واقعه تاریخی نسبت به سایر شهرها و استان‌های کشور متمایز کرده  وجود آزادگان قهرمان و بزرگی است که سرآمد همه‌ آزادگان کشور هستند.

در راس همه‌ آنان، سردار و «سید آزادگان» شهید بزرگوار، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی است که به حق سید و سالار همه‌ آزادگان نام گرفته است. چرا که اگر مدیریت و راهنمایی‌های مستمر و موثر وی در طول دوران حضور رزمندگان ما در اسارت نبود، قطعا شاهد فجایع بی‌شماری به جهت شهادت و معلولیت جمع بی‌شماری از آزادگان عزیزمان بودیم.

و اما سرلشگر و امیر شهید، حسین لشگری، ملقب به «سیدالاسراء ایران» نیز آزاده سرآمدی است که به عنوان اولین خلبان نیروی هوایی در دفاع از میهن اسلامی ایران، به اسارت دشمن درآمده و با گذراندن ۱۸ سال از عمر ارزشمندش در زندان‌های رژیم بعث، صاحب بیشترین زمان اسارت در بین آزادگان ایران اسلامی است.

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از وظایف عمده آزادگان عزیزمان، ثبت و ضبط خاطرات و سرگذشت ماندگارشان، بویژه در سال‌های رنج و اسارت است که قطعا برای تحقق آن، همکاری و همدلی همه دستگاه‌هایی را می‌طلبد که وظیفه پاسداشت و تداوم راه این عزیزان را بر عهده دارند.

به امید روزی که به شمارگان آزادگان سرافراز، شاهد تولید آثار فاخر و ماندگار فرهنگی و هنری باشیم.

کد خبر 4061293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha