۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز:

فضای سبز پادگان های نظامی به شهر کمک شایانی کرده است

فضای سبز پادگان های نظامی به شهر کمک شایانی کرده است

شیراز- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: فضای سبز پادگان های نظامی به سبزی شهر کمک شایانی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید معصومی ظهر پنجشنبه در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار مهر این مطلب را بیان کرد و افزود: کل قسمت هایی که در پادگان ها و مراکز نظامی وجود دارد فضای سبز شهری را شامل می شوند که ما در مواردی از جمله گیاه پزشکی و نگهداری به آنان خدمات رسانی می کنیم.

وی در ابتدای این نشست با انتقاد از سیمای خیابان کریم خان زند شیراز عنوان کرد: ویژگی این بخش از شهر موجب شده نیاز به توجه ویژه داشته باشد.

معصومی با توجه به بیماری و در پی آن قطع بخشی از درختان صنوبر حاشیه و جدار رودخانه خشک شیراز که ۱۵ کیلومتر از ۲۷ کیلومتر جدار این رودخانه  را در برمی گیرد ادامه داد: از آنجا که عمر درختان صنوبر کاشته شده در این بخش به پایان رسیده و متاسفانه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ شیراز با کاهش منابع آبی روبه رو شد، آفت و آلودگی هم سراغ این درختان آمد و در مواردی به باغهای قصردشت هم سرایت کرد که بدین خاطر ناچار به قطع آنان شدیم.

معصومی درعین حال از کاشت و جایگزینی درختان آیلان(عرعر)، زیتون تلخ، پردیس و توت وحشی در حاشیه رودخانه خشک شیراز خبر داد و گفت: کاشت درختان افرا و چنار به دلیل اقلیم و گرمای هوا دیگر در شیراز توجه پذیر نیست.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز همچنین استقبال شهروندان شیرازی از طرح «باهم و برای هم درخت بکاریم» را مورد اشاره قرار داد و افزود: سامانه ای برای این طرح در نظر گرفته شده که شهروندان می توانند درخواست کاشت درخت کنند؛ ۳ پیمانکار به این طرح پیوستند و تاکنون ۱۲هزار اصله درخت در قالب این طرح به فضای سبز شهری شیراز افزوده شد.

وی با توجه به پهنه دشت شیراز اعلام کرد: شهروندان مناطق ۱، ۶ و ۱۰ شیرازدرخواست بیشتری در قالب طرح یادشده داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در طرح «باهم و برای هم درخت بکاریم» شهروندان می توانند از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز درخواست کاشت درخت داده و حفظ و نگهداری آنرا برعهده بگیرند.

کد خبر 4061918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha