۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۲۶

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد:

یزدی‌ها ۲۲ موکب در پیاده‌روی اربعین برپا می‌کنند

یزدی‌ها ۲۲ موکب در پیاده‌روی اربعین برپا می‌کنند

یزد- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: از استان یزد ۲۲ موکب در عتبات عالیات عراق و در مراسم پیاده‌روی اربعین و روزهای قبل و بعد آن برپا می ‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جعفری خرمی عصر امروز در نشست ستاد اربعین استان یزد با اشاره به حجم کار قابل توجهی که توسط استان یزد در پیاده‌روی اربعین و روزهای قبل و بعد آن انجام می‌ شود، اظهار داشت: یزد مسئولیت سنگینی در اسکان و تغذیه بیش از ۳۰ هزار نفر در هر وعده غذایی در پیاده روی اربعین حسینی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه برای هماهنگی و آمادگی بیشتر در ارائه خدمت به زائران امسال کار زودتر شروع شده و پیشرفت خوبی نیز دارد، ادامه داد: امسال قرار شده تا تمام موکب‌هایی که در عراق خدمات ارائه می کنند، شناسنامه دار باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد اضافه کرد: بر این اساس از ۱۴ موکبی که در سال گذشته حضور داشتند دعوت شده و فراخوان برای برپایی موکب های دیگر نیز منتشر شده که بر این اساس تاکنون برای برپایی ۲۲ موکب ثبت نام صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر برای ۱۷ موکب شناسنامه صادر شده و پروانه موکب‌داری نیز برای آنها صادر شده است که پروانه ها در هفته جاری تحویل داده می شود و بقیه نیز طی هفته جاری و پس از آن دارای شناسنامه و پروانه خواهند شد.

جعفری خرمی با بیان اینکه بحث اسکان و تغذیه در کربلا به تعداد نفرات پیش بینی شده است، عنوان کرد: از موکب های ثبت نام شده برای ساماندهی در شهر و مسیر کربلا مشکلی نداریم و بحث تغذیه در کاظمین نیز حل شده است.

وی با بیان اینکه در کاظمین برای پنج هزار نفر پیش بینی اسکان و غذا شده است، اضافه کرد: برای اسکان تا دو هزار نفر مشکلی نداریم و برای سه هزار نفر باقیمانده در حال رایزنی با بسیج هستیم که خدمات به زائران را پوشش دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد عنوان کرد: در ارائه خدمات به زائران در مرز چزابه اگر صلاح باشد، مجموعه ای متشکل از ادارات عهده‌دار آن شوند و برای دو تا سه هزار نفر موکب ایجاد کنند.

وی افزود: از استان خوزستان در مرز شلمچه و چزابه فضا را برای اسکان ایجاد می کنند و مشکلی نداریم اما با این حال باید در حد هزار نفر موکب داشته باشیم تا توان پذیرایی از افزایش جمعیت احتمالی باشد.

جعفری خرمی با بیان اینکه سال گذشته چند گروه برای پذیرایی آمدند و به استان خوزستان معرفی کردیم، اظهار داشت: امسال نیز می توانیم برای موکب هایی که در مرز برپا می شود، گروه های خودجوش را معرفی کنیم تا فعالیت خود را دنبال کنند.

کد خبر 4063679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha