۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷

در میان اسقبال پرشور مردم:

پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس وارد سیستان وبلوچستان شد

پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس وارد سیستان وبلوچستان شد

زاهدان - پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز در میان استقبال جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی استان از طریق فرودگاه زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام شهادت امام جواد (ع)، استان سیستان و بلوچستان میزبان پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که پیکر مطهر ۷ شهید گلگون کفن در شهرستان زاهدان تدفین وخاکسپاری می شود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بر دستان مردم شهیدپرور ۵ شهرستان استان تشییع می شود و سپس در ۱۰ نقطه استان به خاک سپرده می شوند.

وی افزود: از مجموع این شهدا چهار شهید در زاهدان در تیپ رزمی نزاجا، شهرک سپاه، شهرک جهاد و حسینیه عاشقان ثارالله، سه شهید در بخش نصرت آباد زاهدان، ۲ شهید در شهرک نزاجا و مرکز آموزش «۰۸ خاش»، ۲ شهید در شهر «بنجار» شهرستان زابل، سه شهید در «جلگه چاه هاشم» شهرستان دلگان و یک شهید نیز در بخش «قرقری» شهرستان هیرمند تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

حمزه دهقان خاطر نشان کرد: پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نظیر «زبیدات»، «مجنون»، «بدر»، «کربلای چهار»، «والفجر ۱» و «خیبر» شناسایی شده است.

وی ادامه داد: مراسم تشییع این شهدای والامقام از ۳۰ مردادماه به مدت ۳ روز در ۵ شهر استان برگزار می شود که با این مرحله از تشیع شهدا، آمار شهدای گمنام استان به ۱۰۷ شهید در ۴۶ نقطه می‌رسد.

کد خبر 4064000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha