۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان:

۲۲۸ هزار زنبوردار در استان همدان فعال است

۲۲۸ هزار زنبوردار در استان همدان فعال است

همدان - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۲۸ هزار زنبوردار در استان همدان فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نظرپور ظهر سه شنبه در جشن برداشت عسل در همدان با بیان اینکه ایران چهارمین تولیدکننده عسل دنیا است، گفت: ۲۲۸ هزار زنبوردار در استان همدان فعال هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۹۶۰ تن عسل در استان همدان تولید شده و همدان از نظر تولید عسل رتبه نهم کشور را دارد، گفت: سال گذشته ۲۴ تن موم و ۴۰ تن بره موم در استان همدان تولید شده است.

نظرپور با تاکید بر اینکه زنبورداران علاوه بر تولید زنبور عسل باید به تولید سایر فرآورده‌ها نیز بپردازند، گفت: استان همدان در پرورش ملکه زنبور عسل پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه سه تولید کننده ملکه زنبور عسل در استان همدان وجود دارد، افزود: ۶ تعاونی مختص زنبورداران در استان همدان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۸ واحد بسته بندی عسل با ظرفیت فرآوری یک هزار تن در استان همدان وجود دارد، افزود: دو واحد بسته‌بندی عسل در شهرستان همدان فعال است.

وی با اشاره به ثبت مشخصات و رکوردگیری ۸۰ زنبورستان در استان همدان عنوان کرد: اجرای عملیات کد شناسه و پلاک گذاری برای زنبورستان‌ها در حال انجام است.

نظرپور با بیان اینکه یک آزمایشگاه آنالیز عسل در استان همدان وجود دارد و زنبورداران می‌توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند، افزود: ستاد گرده‌افشانی استان همدان فعال شده و برنامه سرشماری زنبورداران در مهرماه انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه توزیع ملکه اصلاح نژاد شده در استان همدان ۸ هزار فروند بوده است، بیان کرد: ملکه‌های کندوها باید هر دو سال یکبار تعویض شوند.

کد خبر 4064871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha