۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸

رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان:

حزب افراطی الترناتیو آلمان خطری برای اسلام است

حزب افراطی الترناتیو آلمان خطری برای اسلام است

آیمان مازیک رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان، در مصاحبه با خبرگزاری دی ولت، حزب الترناتیو برای آلمان را به عنوان حزب ضد مسلمانان خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به نزدیک شدن انتخابات در آلمان، آیمان مازیک رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان، در مصاحبه با خبرگزاری دی ولت، حزب الترناتیو برای آلمان را به عنوان حزب ضد مسلمانان خواند. در گزارشی که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در اختیار ما قرار داده آمده است:

وی با نزدیک شدن انتخابات در آلمان، ضمن انتقاد از بازیچه قرار دادن موضوع اسلام از سوی کاندیداها در جریانات انتخابات عنوان کرد که شورای مسلمانان قصد مذاکره با حزب ضد اسلامی الترناتیو را دارد.

مازیک به مهم و حساس بودن مسئله اسلام در آلمان اشاره نمود و بیان کرد سیاستمداران با علم به اینکه اسلام موضوع حساسی است از پرداختن به ابعاد مختلف آن سرباز می زنند. من همواره در تلاش بودم که این موضوع را به آنها گوشزد کنم و به عقیده من آنها نباید به دنبال رفتارها و طرز تفکرات افراطی گرایانه  این حزب پیش روند بلکه باید در عمل  از افراطی گری جلوگیری کنند. به عنوان مثال خانم واگن نشت از حزب چپها عنوان می کند که ما باید از رای افراد به حزب الترناتیو جلوگیری کنیم. در حالیکه خود نوع رفتار وی بیانگر یک نوع پیروی از طرز تفکر آنهاست.

رئیس شورای مرکزی مسلمانان بیان نمود که همواره به بیان راهی برای مذاکره با این حزب ضد مسلمانان است ولی  اشاره نمود که گفتگو با حزبی که در هرحال نگاه بالا به پایین به مسلمانان دارد کاریست بسی دشوار و البته با قانون اساسی که از آزادی ادیان به طور مشخص گفته شده، مغایرت دارد.

کد خبر 4066070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha