۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳

مدیرعامل انجمن خیریه توانخواهان:

بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به فلج مغزی تحت حمایت مالی و آموزشی هستند

بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به فلج مغزی تحت حمایت مالی و آموزشی هستند

اصفهان- مدیر عامل انجمن خیریه توانخواهان گفت: بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به سی پی یا فلج مغزی تحت پوشش این خیریه قرار گرفته و بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر در این خیریه پرونده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یعقوبی ظهر چهارشنبه، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۲ درصد جامعه را کودکان معلول شامل می‌شود که دو درصد از این کودکان نوابغ هستند و ده درصد از این کودکان نیاز به خدمات ویژه دارند.

وی بیان داشت: ۱.۵ درصد از این افراد معلولیت جسمی یا سی پی دارند و ۱۰ درصد استثنایی هستند.

مدیر عامل انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی اعلام کرد: کودکان بر اثر مشکلی در نطفه یا محیط رحم و هیجانات مادر در سه ماهه اول بارداری و یا در مواقع زایمان اگر مشکلی پیش آید یا زایمان با تاخیر صورت گیرد، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه غالب خانواده این بیماران آسیب‌پذیر هستند، افزود: خانواده‌هایی به ما مراجعه می کنند که سال های سال از فرزند خود مراقبت کرده اند اما امروز دیگر توانایی تامین هزینه کودک خود را ندارد و به خیریه مراجعه می‌کند.

یعقوبی با بیان اینکه هیچ ردیف بودجه دولتی نداریم، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به سی پی تحت پوشش خیریه آسوده ماوی قرار دارند.

وی بیان داشت: هزینه هر کودک معلول و مبتلایان به سی پی در ماه ۳ میلیون تومان است.

مدیر عامل انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی اظهار داشت: در این خیریه خدماتی از جمله کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی  و غیره ارائه می شود.

نمایش ۱۸۰ اثر نقاشی از بیماران سی پی در اصفهان

معاون فرهنگی آموزشی خیریه اسوده ماوا نیز در این نشست گفت: هر ساله نمایشگاهی از آثار توانمند بیماران مبتلا به سی پی برپا می شود که امسال از فردا تا ۹ شهریور ماه ۱۸۰ اثر نقاشی از ۴۰ تا ۵۰ بیمار به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

ادریس حیدری اعلام کرد: بیماران سی پی هر کدام یک توانایی خاص دارند و یکی از وظایف اصلی این خیریه شناسایی توانایی و توانمند کردن این کودکان است.

وی گفت: نمایشگاه نقاشی این کودکان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در معرض دید عموم است.

معاون فرهنگی خیریه آسوده ماوا بیان داشت: این کودکان همچنین اقدام به تولید انواع زیورآلات و کارت پستال و تابلوهای نقاشی می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین نمایشگاهی از انواع محصولات غذایی سالم توسط عده ای بانوان خیر تولید و پانزدهم هر ماه در بازارچه خیریه این محصولات به فروش می رسد که هزینه آن صرف بیماران خیریه سی پی می‌شود.

حیدری اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار نقاشی مداد رنگ، آبرنگ، مینیاتور و غیره به نمایش گذاشته می شود و سه کارگاه همزمان در کنار نمایشگاه برپا می شود.

کد خبر 4067725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha