۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد:

ارائه ۸۷ هزار نفرساعت آموزش در مناطق حاشیه‌ای سیستان و بلوچستان

ارائه ۸۷ هزار نفرساعت آموزش در مناطق حاشیه‌ای سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از ارائه بیش از ۸۷ هزار نفر- ساعت آموزش مهارتی به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی اظهار داشت: در راستای توان‌افزایی مهارتی ساکنان حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون ۱۸۷ هزار و ۲۷۹  نفر- ساعت آموزش مهارتی معادل یک هزار و ۳۶۲ نفر- دوره آموزشی در این مناطق به متقاضیان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این تعداد افراد آموزش دیده در حاشیه شهرهای استان ۷۱ نفر مرد و یک هزار و ۲۹۱ نفر آن زن بوده‌اند که این مهم گویای آن است که استقبال بانوان استان از آموزش‌های مهارتی بیشتر از آقایان بوده است.

وی افزود: رشته‌های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل مانتودوز، خیاط لباس‌های سنتی بلوچ، تولیدکننده خانگی اسانس و عرقیات گیاهی، پرورش جوجه بومی، تمیرکار آبگرمکن‌های دیواری، نصب و سیم‌کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و تعویض کار روغن خودروهای سبک بوده است.

جهانتیغی تصریح کرد: آموزش مهارت و فنی و حرفه‌ای می‌تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش‌های عدالت‌محور، افزاش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در جوانان راهگشا باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان چالش پیش روی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فقدان امکانات کارگاهی در حاشیه شهرها عنوان کرد و گفت: به دلیل فقدان امکانات کارگاهی ارائه آموزش‌های مهارتی در حاشیه شهرها با همکاری مساجد و تیم‌های سیار مربیان ما صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی عموماً افراد فاقد مهارت هستند که بعضاً از روستاها به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و بایر شدن زمین‌های کشاورزی به شهرها مهاجرت کرده‌اند، بنابراین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آنها در واقع نوعی پرورش کارآفرین است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی قادر خواهند بود فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند.

جهانتیغی ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارتی در حاشیه شهرها از تاثیرگذاری اقتصادی و اجتماعی مهمی برخوردار است چرا که معرف نوع مهمی از سرمایه‌گذاری در منابع انسانی است و با فراهم کردن زمینه‌های ارتقای دانش و تغییر نگرش، مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و اشتغال را فراهم می‌کند.

کد خبر 4069632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha