۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰

استاد حوزه و دانشگاه:

پیام حج برای مسلمانان، پرهیز از تفرقه است

پیام حج برای مسلمانان، پرهیز از تفرقه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیام حج برای تمام مسلمانان جهان وحدت و دوری از تفرقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مداح، استاد حوزه و دانشگاه در مصاحبه با با کاروان حج  ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره آداب حضور در درگاه  خدا گفت: کاروان ها به خوبی حجاج رابرای حضور در سرزمین وحی آماده کرده اند. کسی که وارد خانه خدا می شود باید بداند چگونه آداب مربوط به آن را رعایت کند. حجاج مهمان خدا و مهمان رسول خدا هستند. مهمان باید رضایت خداوند را کسب کند.

وی تصریح کرد: حجاج در سرزمین وحی باید دائما قرآن بخوانند، وضو داشته باشند و عبادت کنند. نماز و عبادت در چنین اماکن مقدسی ثواب چند برابری دارد. حتی نگاه به کعبه عبادت محسوب می شود.

استاد حوزه و دانشگاه درباره ضرورت حضور در حج گفت: فلسفه اسلام وحدت کلمه و اتحاد مسلمانان است. مناسک حج نیز هر کدام به گونه ای رواج وحدت و اتحاد میان مسلمانان است. پیام حج برای مسلمانان دوری از تفرقه است. پیام خدا به ما این است که به نام دین به جان هم نیفتیم. اختلاف  نظر میان همه دین ها وجود دارد اما این اختلاف نباید به قتل و کشتار منجر شود بلکه باید به گفت و گو ختم شود.

حجت الاسلام و المسلمین مداح درباره کسانی که توفیق حضور در حج را پیدا نکرده اند خاطر نشان کرد: امکان حضور همه در مراسم حج وجود ندارد. اما اعمالی وجود دارد که مسلمانان می توانند برای بزرگداشت حج به آن عمل کنند از جمله خواندن نماز دهه اول ذی الحجه، روزه گرفتن، بزرگ شمردن روز عرفه و خواندن زیارت امام حسین (ع).

کد خبر 4069819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha