۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری:

برنامه های فرهنگی در کاروان های حج تمتع اجرا می شود

برنامه های فرهنگی در کاروان های حج تمتع اجرا می شود

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری از اجرای شایسته برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در هتل ها و کاروان ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در مصاحبه با کاروان حج  ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره برنامه هایی که در سرزمین وحی برای حجاج ایرانی در حال اجراست گفت: برنامه های فرهنگی، آموزشی و مذهبی در هتل ها و کاروان ها توسط کار گروه ها در حال انجام است. زائران درسلامت کامل به سر می برند و منتظر ایام عرفه و حضور در منا هستند. بیشتر حجاج وارد مکه شده اند، تا پایان روز یکشنبه افراد باقی مانده نیز وارد مکه می شوند.

وی ادامه داد: مدیران هتل ها از زائران ایرانی با اهدای گل، روی گشاده و قربانی کردن استقبال کردند. نبود زائران ایرانی در سال گذشته در کاهش معنویت حج تاثیر گذاشته است. همین مسائل باعث شد ما به این نتیجه برسیم که باید راه زائران ایرانی به حج باز شود.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری افزود: روحانیون کاروان ها طبق برنامه آموزش های خود را در بخش های معارفی، آشنایی با قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) ، اسرار حج و مکه شناسی انجام می دهند. این برنامه ها در جهت معرفت افزایی، آموزش و اطلاع رسانی حجاج اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی خاطر نشان کرد: در مشعر، کاروان ها به صورت گروهی به نیایش و مناجات می پردازند. سخنرانی، گرامیداشت شهدای منا و درگذشتگان عوامل حج از دیگر برنامه های ما در مشعر است.

کد خبر 4069825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha