۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰

تشکیل کمیسیون تلفیق برای انتخاب نمایندگان شورا

تشکیل کمیسیون تلفیق برای انتخاب نمایندگان شورا

با رای اعضای شورای شهر تهران، تعیین نمایندگی های شورای شهر تهران به کمیسیون تلفیق شورای شهر ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین جلسه شورای شهر تهران ترکیب رئیس و اعضای هیئت مدیره دو ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها مطرح و در نهایت اعضا درخواست کردند که ترکیب این ستادها مورد بازنگری قرار بگیرند.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد تنها فرهنگی نیستند: طی سال‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد بسیار گسترده شده و در موضوعات مختلف فعالیت‌های متعددی دارند.

وی پیشنهاد داد که از هر ۵ کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران یک نفر به عنوان عضو در ستاد سمن‌ها و همچنین ستاد شورایاری‌ها حضور داشته باشند.

الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک نهاد اجتماعی تلقی می‌شوند، گفت: باید ساختار و تشکیلات دو ستاد کاملا حفظ و رعایت شود و پیشنهاد می‌شود دو نفر از کمیسیون فرهنگی و سه نفر از سایر کمیسیونها در دو ستاد اشاره شده عضویت داشته باشند.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به فلسفه تشکیل ستاد سمن‌ها گفت: این موضوع طی ۱۰ سال گذشته و برای نخستین‌بار در شورای سوم مورد توجه قرار گرفت که هدف از آن مشارکت شهروندان و همکاری آنها با شهرداری‌ها در مناطق بوده است.

وی گفت: ساختار تشکیلاتی ستاد سمن‌ها به حدود ۱۰ سال قبل برمی‌گردد و چنانچه ساختار آن نیز مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد طبیعتاً کار خوب و پسندیده‌ای است اما باید براساس آیین‌نامه‌های مدنظر این کار انجام گیرد. 

مسجدجامعی همچنین به بازنگری حضور اعضا در ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها گفت: این موضوع نیز در آیین‌نامه پیش‌بینی شده در کمیسیون فرهنگی و شورای شهر تهران در دوره‌های گذشته آمده است.

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای پنجم الزامی به اجرای تمام مصوبات شورا در دوره‌های گذشته ندارد، گفت: ما یک شورای جدید با رویکرد جدید هستیم و می‌توانیم بازنگری‌های مورد نیاز را در مصوبات شورا داشته باشیم.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص بازنگری و اصلاح قوانین و مصوبات ادوار گذشته شورای شهر تهران گفت: قاعدتا اینگونه بازنگری‌ها زمان‌بر است و برخی از کارها معطل می‌ماند و بنده پیشنهاد می‌دهد که مصوبات گذشته همچنان اجرا شود اما در ادامه زمان مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرند.

کد خبر 4072733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha