۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۳۰

تولیت آستان قدس رضوی:

نقش عالمان دین پیروی از شیوه اولیای خدا است

نقش عالمان دین پیروی از شیوه اولیای خدا است

زاهدان - تولیت آستان قدس رضوی گفت: نقش عالمان دین پیروی از شیوه اولیای خدا است تا از افکار و اندیشه مردم مراقبت کنند و اجازه ندهند تا از مسیر درست منحرف شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امشب در همایش گرامیداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: علم نقطه مشترک همه علما است و قطعا هر سه عالم بزرگوار کفعمی، مزاری و عبادی دارای این خصوصیت بودند.

وی افزود: در روایت‌ها بسیار بر علم همراه با عمل تاکید شده است که شهید بزرگوار آیت الله عبادی مصداق بارز این روایات است زیرا ایشان پدر دو شهید است  و در راه حفظ اسلام و نظام جان فرزندان خود را تقدیم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این یعنی علم همراه با عمل، خاطر نشان کرد: علما باید معروفات را با عمل به جامعه تعمیم دهند که این عالم بزرگوار به خوبی این کار را با عمل خود نشر داده است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز با توجه به دسیسه های مستمر دشمنان علاوه بر مرزهای اقلیمی مرزهای فکری، فرهنگی ما مورد تهدید است و آنچه که علما باید از آن مراقبت کنند، بصیرت مردم است.

وی ادامه داد: خون مطهر و پاک شهید مزاری و شهید شوشتری برای حفظ وحدت و انسجام نظام اسلامی بر زمین ریخته شد و این بزرگواران از جان خود گذشتند تا از مردم در مقابل تهدیدات و هجوم دشمنان محافظت کنند.

وی با اشاره به اقدمات ددمنشانه داعش، افزود: به این افراد که در واقع سربازان پیاده نظام دشمن هستند القا کرده اند که با جان گرفتن و کشتار به بهشت می‌روند.

وی ادامه داد: نقش عالمان دینی پیروی از شیوه اولیای خدا است تا از افکار و اندیشه مردم مراقبت کنند و اجازه ندهند تا از مسیر درست منحرف شوند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: قطعا جامعه ای که دارای علمای دانا باشد دچار انحراف و کج روی نمی شود.

وی با اشاره به وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در استان خاطر نشان کرد: وحدتی که در سیستان و بلوچستان ایجاد شده بسیار ارزشمند است و باید قدر آن را دانست.

وی تصریح کرد: این وحدت در جامعه اسلامی ایران یک تاکتیک نیست بلکه این وحدت از متن دین برگرفته شده و مربوط به یک زمان خاص هم نیست بلکه همیشگی است و باید همواره حفظ شود زیرا یک راهبرد اساسی جامعه اسلامی است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مرهون هوشیاری و بصیرت مردم است، تصریح کرد: البته نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی نیز شبانه روز تلاش می کنند تا مردم در آرامش و رفاه باشند.

این خبر تکمیل می شود.

کد خبر 4073403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha